طالبان: اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را به امریکا نمی دهیم

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutطالبان: اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را به امریکا نمی دهیم
طالبان: اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را به امریکا نمی دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان گفته است، که اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را به ایالات متحده امریکا نمی دهد.
ربودن مدیر مسئول یک رادیوی محلی توسط طالبان در کندز - اسپوتنیک افغانستان
ربودن مدیر مسئول یک رادیوی محلی توسط طالبان در کندز

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، که توافق صلح با امریکا به وضوح بیان می‌کند، که این کشور و یا هر کشور دیگری نباید در امور افغانستان دخالت کند.

بر اساس این بیانیه، تصمیم‌گیری درباره آینده افغانستان، حق طبیعی افغانستانی‌ها بوده و مردم این کشور باید برای رسیدن به صلحی پایدار در کشور خود اراده کامل داشته باشند.

طالبان همچنین اعلام کرد، که تاکنون کشورهای زیادی سعی کرده‌اند این حق را از مردم افغانستان بگیرند و در طول تاریخ مصیبت‌ها و جنگ‌های فاجعه‌آمیزی را برای این کشور به‌بار آوده‌اند.

این بیانیه تاکید کرد، که طالبان در حالی که هنوز با دولت افغانستان در حال جنگ است، توافقنامه صلح با امریکا را امضاء کرده است.

یادآوری می کنیم، که گروه طالبان و امریکا در دهم حوت توافق صلح را در قطر امضا کردند و از آن زمان تاکنون جنگ میان دو طرف در افغانستان متوقف شده، اما طالبان همچنان علیه مواضع نیروهای امنیتی افغانستان حملاتی را انجام می‌دهند.

قرار بود مذاکرات میان افغانستانی ها در تاریخ 10 مارچ (20 حوت) میان طالبان و دولت افغانستان آغاز شود، اما افزایش اختلافات میان سپیدار و ارگ و نیز مخالفت طالبان با آزادی مشروط زندانیان این گروه، این امر را میسر نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала