پیش بینی ناامید کننده درباره مرگ میلیون‌ها نفر از کرونا ویروس در آمریکا

© REUTERS / Jason Redmond پیش بینی ناامید کننده درباره مرگ میلیون‌ها نفر از کرونا ویروس در آمریکا
 پیش بینی ناامید کننده درباره مرگ میلیون‌ها نفر از کرونا ویروس در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی در گزارشی مرگ بیش از 1.7 میلیون نفر از اثر ابتلا به کرونا ویروس در ایالات متحده را پیش بینی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی New York Times در مقاله‌ای با استناد از کارشناسان، احتمال مرگ بیش از 1.7 میلیون نفر در آمریکا را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا رد نکرد.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته ، کارمندان مراکز کنترل و پیشگیری بیماریهای همه گیر ایالات متحده و کارشناسان دانشگاه های مختلف، کنفرانسی را برگزار کردند تا پیامدهای احتمالی نوع جدیدی کروناویروس  COVID-19  را مورد بحث قرار دهند.

واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عواقب ناگوار کرونا ویروس پس از بهبودی

آنها بر اساس ویژگی های ویروس، سرعت شیوع آن و اینکه تا چه اندازه بیماری ناشی از آن به طور جدی پیش خواهد رفت، چندین گزینه را مدل سازی کردند. سپس، حدود 50 گروه متخصص یافته های خود را بررسی کردند و مدل های مختلف را در مورد شیوع ویروس در بین جمعیت ایالات متحده ایجاد کردند.

بر طبق پیش بینی های آنها، در بازه زمانی از چند ماه تا بیش از یک سال، از 160 تا 214 میلیون نفر در ایالات متحده می توانند به بیماری کرونا ویروس آلوده شوند. از 2.4 تا 21 میلیون نفر احتمال دارد در بیمارستان‌ها بستری شوند.این امر ممکن است سیستم مراقبت های بهداشت ملی را تضعیف کند ، زیرا طبق اعلام این نشریه، در ایالات متحده فقط 925 هزار تخت خواب های بیمارستانی مجهز وجود دارد و فقط حدود 10در صد از آنها برای بیماران در وضعیت بحرانی در نظر گرفته شده است. در همین حال از 200 هزار تا 1.7 میلیون آمریکایی می توانند در اثر این بیماری جان خود را از دست دهند.

 نشریه پیش بینی‌ها و تدابیری را که در حال حاضر برای کاهش شیوع کرونا ویروس انجام می شود، در نظر نگرفته که تا تاریخ 28 فبروری معتبر شمرده می‌شدند ، اما به گفته مدیرعامل مرکز آمار و بیماریهای عفونی در دانشگاه فلوریدا ا ، وضعیت اکنون "تقریباً مشابه" است.

 یادآوری می کنیم، که سازمان بهداشت جهان به تاریخ 11 ماه مارچ سال روان میلادی بیماری کرونا را همه گیر اعلام کرد. شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال گذشته در «ووهان» چین آغاز شده و اکنون به بیش از 120 کشور جهان رسیده است. 142 هزار نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده و حدود 5400 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. حدود 71 هزار نفر از افراد مبتلا نیز بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала