لغو پرتاب راکت فالکون ۹ در زمان پرتاب

© AFP 2023 / SPACEXلغو پرتاب راکت فالکون ۹ در زمان پرتاب
لغو پرتاب راکت فالکون ۹ در زمان پرتاب  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت فالکون ۹ که قرار بود در روز یکشنبه در فلوریدا با ماهواره های انترنتی استارلینک پرتاب شود، در زمان آغاز پرتاب این راکت لغو شد.
This artist’s concept shows Launch Complex 39A at NASA’s Kennedy Space Center in Florida as it will appear for the launch of a SpaceX Crew Dragon spacecraft atop a Falcon 9 rocket. SpaceX is modifying the launch pad to host Falcon 9 and Falcon Heavy launch vehicles - اسپوتنیک افغانستان
اسپیس ایکس فرود فالکون 9 بر روی پلت فرم های دریایی را با موفقیت انجام داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از SpaceX، رونمایی از پرتاب این راکت قرار بود در ساعت (ساعت ۱۶:۲۲ به وقت مسکو) از سکوی پرتاب در کیپ کانااورال (فلوریدا) انجام شود. چند ثانیه پیش از آغاز هنگامی که شمارش معکوس نهایی در حال انجام بود، موتورهای راکت خاموش شدند. هنوز دلایل توقف پرتاب اعلام نشده است؛ این شرکت همچنین پخش مستقیم را متوقف کرد. در ابتدا قرار بود این پرتاب روز شنبه انجام شود، اما روز جمعه پرتاب به یک روز بعد بدون توضیح موکول شد.

فالکون ۹ قرار بود مجموعه ای از ۶۰ ماهواره را به سطح مدار پایینی زمین ببرد. پس از قرار گرفتن ماهواره ها در مدار زمین، شمار آنها در صورت فلکی استارلینک از ۳۵۰ ماهواره فراتر خواهد رفت.

یادآوری می کنیم، که استارلینک شبکه ماهواره ای نسل بعدی است که توانایی دسترسی به انترنت پهن باند به ساکنان زمین است. این پروژه در فیبروری ۲۰۱۸ آغاز شد. درمجموع، قرار است حدود ۱۲ هزار ماهواره راه اندازی شود.

۳۰ هزار ماهواره دیگر با ارتفاعات ۳۲۸ تا ۵۸۰ کیلومتر در مدار قرار گرفته است. SpaceX هزینه این پروژه را ۱۰ میلیارد دالر تخمین زده است، اما کارشناسان این رقم را دست کم ارزیابی می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала