کرونا ویروس؛ میلیون‌ها بریتانیایی در خطر این بیماری

© REUTERS / Henry Nichollsکرونا ویروس؛ میلیون‌ها بریتانیایی در خطر این بیماری
کرونا ویروس؛ میلیون‌ها بریتانیایی در خطر این بیماری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بریتانیایی می‌گوید که احتمال این وجود دارد میلیون‌ها بریتانیایی به بیماری ویروس کرونا مبتلا شوند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان از مقامات رسمی این بریتانیا خواستند که اقدامات جدی‌تری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور انجام داهند، در غیر این صورت تعداد موارد به عفونت جدید به ویروس کرونا در هفته‌های آنیده می‌تواند به میلیون‌ها نفر برسد.

واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عواقب ناگوار کرونا ویروس پس از بهبودی

نامه سرگشاده مربوطه توسط بیش از 220 دانشمند و داکتر امضاء شده است و از در اواخر شب روز شنبه به مقامات رسمی این کشور ارسال شد.

شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا روز شنبه تقربیاً دو برابر شده است از 11 به 21 نفر افزایش یافت و همچنان شمار مبتلایان از 798 نفر به یک هزار 14 نفر افزایش یافته است.

به گفته دانشمندان، اگر مقامات رسمی اقدامات فوری را انجام ندهند، شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. نویسندگان خاطر نشان کردند « در حال که سایر کشورهای اروپایی مرزهای خود را می‌بندند و قرنطینه جهانی را تحمیل می‌کنند مقامات بریتانیا بستن مکاتب و مدود کردن برگزاری رویدادهای عمومی را ضروری نمی‌دانند».

در متن نامه آمده است: ما به عنوان دانشمندانی که در بریتانیا زندگی و کار می‌کنند، می‌خواهیم نگرانی خود را در مورد اقدامات اعلام شده توسط دولت در 12 مارچ 2020 در مورد شیوع ویروس کرونا ابراز کنیم. به ویژه، ما عمیقاً نگران زمان بندی طرح پیشنهادی هستیم که هدف آن تأخیر بیشتر اقدامات از راه دور اجتماعی است.

به گفته دانشمندان، داده‌ها در مورد افزایش شمار موارد ابتلا به این بیماری در بریتانیا مطابقت دارد با این که اوضاع اپیدمیولوژیک در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان زودتر بدتر شده است. به اعتقاد آنها، طی چند روز آینده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور می‌تواند به ده‌ها هزار نفر برسد.

نویسندگان نامه تاکید کردند: با رشد نامحدود، این شیوع در چند هفته آینده میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به احتمال زیاد، این یک خطر جدی را ایجاد می‌کند که وزارت صحت عامه قادر به مقابله با شمار زیاد بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه نخواهد بود، زیرا تعداد مکان های موجود در بخش مراقبت های ویژه در بریتانیا بیشتر از سایر کشورهای همسایه با جمعیت مشابه نیست.

دانشمندان اطمینان دارند که اگر اقدامات سختگیرانه تری نسبت به کرونا فوراً انجام شود می‌توانیم به شدت رشد این ویروس را (شمار موارد) را کاهش دهیم.

در سراسر جهان بیش از 142 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و بیش از 5 هزار و 300 نفر به اثر کرونا جان باخته اند. کوید19 در 129 کشور جهان سرایت کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала