Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

10 بهترین دروازه‌بان اروپا؛ اوبلاک در صدر، کورتوا بالاتر از ترشتگن

© Sputnik / Сергей Пивоваров /  مراجعه به بانک تصاویر یان اوبلاک Футбол. Лига чемпионов. Матч "Ростов" - "Атлетико"
یان اوبلاک  Футбол. Лига чемпионов. Матч Ростов - Атлетико - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با ده بهترین دروازه‌بان فوتبال اروپا آشنا شوید که در آن اوبلاک صدر نشین جدول است.

به گزارش اسپوتنیک، دروازه‌بان‌ها از مهمترین چهره‌های یک زمین فوتبال هستند.

بدون توجه به مشارکت آنها و انتقاد بیش از حد برای خطاهای آنها، هیچ موقعیتی دقیقاً زیر نظر دروازه‌بان وجود ندارد.

موقعیت منحصر به فرد آنها باعث می‌شود کسانی که در آنجا هستند از همه چشمگیرتر شوند. با توجه به این نکته، در اینجا 10 دروازه‌بان برتر فوتبال اروپا در حال حاضر با توجه به کیفیت کلی در نظر گرفته شده را به شما معرفی می‌کنیم.

View this post on Instagram

A post shared by Ederson Moraes (@ederson93) on

10. ادرسون (منچسترسیتی)

مطمئناً می‌توانیم درباره اینكه ادرسون كاتالیستی است كه منچسترسیتی را به نیرویی غالب امروز تبدیل كرده، صحبت كنیم.

مطمئناً ما می‌توانیم در مورد 13 کلین شیت او در همه رقابت‌ها صحبت کنیم، اما مهمترین آمار مربوط به وی در این فصل این است که او با افت 67.57٪ درصد صرفه جویی در لیگ برتر روبرو است.

این پایین‌تر از استانداردهای معمول او است. گفته می‌شود که توانایی کمک به بازی هجومی تیمش، مرد برزیلی را در بین بهترین دروازه‌بان‌های فعلی باقی می‌گذارد.

9. دیوید دخه‌آ (منچستر یونایتد)

دیوید دخه‌آ در سال 2017/18 به نوعی بلندپروازهای دیگر حضور داشت، مانند دکتور استرنج در حال نبرد با تانوس بود که قادر بود عمل‌کرد خوبی داشته باشد.

حداقل به این ترتیب به نظر می‌رسید تماشای او به طور مکرر منچستریونایتد را در بازی‌هایی که باید مدت‌ها قبل کشته شده بودند زنده نگه دارد. خوب، این درخشش در یک فصل بعد بسیار عادی‌تر به نظر می‌رسد. برای خیلی‌عا او هنوز دروازه‌بان خیلی خوبی بود اما نمایش‌های اخیر خطای او هزینه یونایتد را به دشواری روبرو کرده و همین چیزی است که او را در این لیست پایین آورده است.

View this post on Instagram

Atteggiamento. ⚫️🔵. Cuore! Così! #forzainter credits: @inter

A post shared by Samir Handanovic (@samirhandanovic) on

8. سمیر هندانوویچ (اینتر)

او همیشه برای تیم کم ثبات اینتر در ترکیب قرار داشته و یکی از مطمئن‌ترین دروازه‌بان‌های جهان طی چند سال گذشته بوده است.

وی در این فصل هفت کلین‌شیت را در سری آ ثبت کرده و درصد صرفه جویی وی 74.68٪ بوده است. او همچنین کاپیتان اینتر بوده بنابراین می‌دانید که او قابل اعتماد است.

7. پیترگولاسی (آربی‌لایپزیگ)

لایپزیگ بهترین دفاع در بوندسلیگا را دارد و دروازه‌بان مجارستانی که زمانی در لیورپول انتخاب سوم شده بود دلیل بزرگی است که باعث می‌شود در این مکان قرار گیرد.پ

گولاسی در این فصل پنهان بوده، در حالی‌که با 8 کلین‌شیت بعد از مانوئل نویر قرار دارد. او دارای درصد صرفه جویی عظیم 72.09٪ است، بهترین از همه شروع کننده‌های معمولی با پنج یا بیشتر تعطیلات در پرواز برتر آلمان.

6. مانوئل نویر (بایرن مونیخ)

به یاد دارید وقتی مانوئل نویر بهترین دروازه بان جهان بود؟ او کاملاً غیرقابل بازی به نظر می‌رسید. مانند ترکیبی از "کونان‌دَباربین" و "آلین بونتی‌هونتر" از ‌ایکس‌-فایل. سپس او پای خود را مجروح کرد، یک سال کارش را از دست داد و از آنجا که بازگشتش با قاطعیت به نظر رسیده است، خوب او بد نیست اما قطعاً او متوقف کننده سطح نخبه‌ای نیست که قبلاً بوده است.

وی دارای 10 کلین‌شیت چشمگیر است اما درصد پس انداز او 69.41٪ کاملاً باورنکردنی در پایین‌ترین رده بوندس لیگا است.

5- كیلور ناواس (PSG)

سرانجام PSG با داشتن یک دروازه‌بان ارزشمند شانس حضور در شکوه اروپا را بهبود می‌بخشد. امضای یک بازیکنی برنده سه بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ثابت شد که بی فایده نیست و ناواس ارزش هر پنی را داشته است.

تا به امروز کمترین گل در لیگ 1 (18) را او دریافت کرده در حالی‌که درصد پس انداز او 73.13٪ قابل احترام است، اما این در اروپا است که او تفاوت بزرگی را ایجاد می‌کند، پنج کلین‌شیت او بهترین در بین دروازه‌بان‌های لیگ قهرمانان این فصل است.

View this post on Instagram

Already 3 years ago. A Champions League night we will always remember!😍

A post shared by Marc ter Stegen (@mterstegen1) on

4. مارک آندره‌تر اشتگن (بارسلونا)

در مورد یک ثبات و اثبات آن برای یک دوره طولانی حرفی برای گفتن وجود ندارد و به همین دلیل است که مارک آندره تر اشتگن رتبه بسیار بالایی دارد.

دروازه‌بان آلمانی ترکیبی مسخره از نقاط قوت بزرگ ادرسون و آلیسون است جایی که او یک مائسترو با توپ در پاهای خود است که می‌تواند لوب‌های ملایم را روی فشار دادن سر مهاجمین به سمت هم تیمی‌ها توسط خط لمسی بالا ببرد اما ستون محکمی است در هنگامی که تک به تک در مقابل یک مهاجم قرار می‌گیرد.

ترشتگن توانایی از جمله ایجاد گل را دارد که هیچ دروازه‌بان در پنج لیگ برتر اروپا بیش از 2 گل از او در این فصل دریافت نمی‌کند.

3. تیبو کورتوا (رئال‌مادرید)

مدتی طول کشید اما تیبو کورتوا اکنون احساس خوبی در خانه دارد.

هواداران رئال‌مادرید همیشه بهترین دوست او در طول یک رقابت دشوار 2018/19 نبودند که او را متأسفانه به دلیل ناکامی‌های باشگاه تبدیل به گل سرخ کرد، اما آن روزها پشت سر او هستند و او ارزش خود را در این فصل ثابت کرد.

شوت محکم دروازه‌بان بلجیمی پاک‌ترین فصل در لالیگا (12) این فصل را حفظ کرده و 74.68٪ درصد صرفه جویی در کورتوا از بهترین بازگشت لیگ است.

2. آلیسون (لیورپول)

غذای اصلی دروازه‌بان متوقف کردن توپ است که به درون تور می‌رود. و از این نظر آلیسون عالی است.

دروازه‌بان برزیلی که ریش درخشانی دارد، برای لیورپول حضور آرامش بخش داشته زیرا آنها به سمت محوطه سازی شده در دفاع خود می‌ایستند. آلیسون بزرگ، قوی است و دارای رفلکس‌های پوچ است. درصد صرفه جویی 80.36٪ یک سطح لیگ است و برتری آلیسون را تأیید می‌کند.

ستاره برزیلی در پایان فصل گذشته با نمایش‌های بی نظیر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و خود فینال بازی فوق العاده‌ای انجام داد، جایی که با رکورد تعداد ذخیره‌های انجام شده (8) برابر شد و موفق به حفظ یک کلین‌شیت و در این روند پیروز گردید.

View this post on Instagram

A post shared by Jan Oblak (@oblakjan) on

1. یان اوبلاک (اتلتیکو مادرید)

اما وقتی صحبت از تعالی دروازه‌بان در اروپا می‌شود، تنها یک مرد وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

برخی دیگر ممکن است برخیزند و سقوط کنند، گاهی اوقات می‌توانند نقطه او را به چالش بکشند اما هیچ کس واقعاً نمی‌تواند به یان اوبلاک دروازه‌بان اسلوانیایی برای اتلتیکومادرید قدم بردارد.

اوبلاک با مبلغ 16 میلیون یورو خریده شد، سال به سال کیفیت بازی را نشان داد. او در این فصل 11 گل خالص در لالیگا دارد که 21 گل دریافت کرده اما جالب‌تر این که درصد صرفه جویی او 73.75٪ صریح و آشکار است.

این آخرین مورد در یک آمار طولانی است که چشمگیرترین آنها این است که از زمان پیوستن به اتلتی، وی در 180 بازی لالیگا فقط 115 گل دریافت کرده و 99 کلین‌شیت در این روند به ثبت رسانده است. بله، شما آن را درست خوانده‌اید. 115 گل دریافتی و نیز 99 کلین‌شیت. تقریباً حفظ برابری بین گل‌های دریافتی و کلین‌شیت‌ها معجزه خدایی است و یان اوبلاک یک دروازه‌بان معجزه آسا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала