ماجرای جالب فضانوردان روسی در آمریکا

© Photo / ESA/NASA - L.ParmitanoЗемля с борта Международной космической станции
Земля с борта Международной космической станции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا در سال 1995 فضانوردان روسیه را به عنوان «موجودات بیگانه فضایی» ثبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دستگاه بروکراسی آمریکایی در سال 1995 در جریان پرتاب شاتل فضایی سایوز فضانوردان روسی ولادیمیر دژوروف و گنادی استرلکوف را در موقعیت سختی قرار داد.

در پی این جنجال، فضانوردان روسیه به عنوان «بیگانگان فضایی» ثبت شدند.

ماجرا ازاین قرار بود که پس از لنگر انداختن شاتل آمریکایی «آتلانتیس» در ایستگاه مداری روسی «میر » به خدمه اصلی ایستگاه روسی دستور داده شد تا به زمین بازگردند.اما قبل از برگشت به زمین، مشخص شد که فضانوردان روسی ویزای آمریکایی ندارند.

در نتیجه، سرویس مهاجرت ایالات متحده پس از مشورت با وزارت امور خارجه این کشور، ویزا به روسها رابا نام «موجودات فضایی»  ( بیگانگان از فضای بیرونی - aliens from outer space)  صادر کرد.

فضانورد روسی تهدید اصلی بشریت را نامید - اسپوتنیک افغانستان
فضانورد روسی تهدید اصلی بشریت را نامید

 گنادی استراکوف، فضانورد روسی با یادآوری این خاطره گفت، "آنها به ما اجازه دادند تا در سراسر کشور «ناسا» سفر کنیم، اما ویزای ما فقط در فرودگاه هیوستون، از جایی که به مسکو پرواز کردیم ، رسما و به طور رسمی افتتاح شد.

بعد از آن مشکلات در فرودگاه  «شرمیتیوو» مسکو آغاز شد ، زیرا پاسپورت های ما مُهر خروجی نداشت؛ این‌که چگونه، چه زمانی و کجا من همکارم از مرز عبور کردیم معلوم نبود. ما مجبور شدیم توضیح دهیم که چه چیزی در فضا رُخ‌داد.

در جون سال 1995 فضاپیمای آمریکایی آتلانتیس موفق گردید تا با اتصال به ایستگاه فضایی روسی میر اولین اتصال ایستگاه فضایی و شاتل را برقرار کند و فضانوردان جدید را به مقصد منتقل و فضانوردانی را که پیش از آن در ایستگاه فضایی میر حضور داشتند را به زمین بازگرداند.

ایستگاه فضایی میر یا ایستگاه مداری میر، ایستگاه مدارگرد روسیه و نخستین ایستگاه پژوهشی بشری در فضا بود که انسان مدت طولانی در آن سکونت داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала