Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رییس جنجالی باشگاه هوفن‌هایم واکسین کرونا را می‌سازد

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه
ورزشگاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیتمار هوپ که ریاست باشگاه فوتبال هوفن هایم را برعهده دارد، در یکی از شرکت های پزشکی خود سرگرم تهیه و تولید واکسن ضد کروناست.

به گزارش اسپوتینک و به نقل از خبرگزاری «اشپیگل» دیتمار هوپ، مالک ثروتمند و جنجالی باشگاه هوفنهایم در حال ساخت واکسن ویروس کرونا است و رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است این واکسن را از او خریداری کند.

استادیوم فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
وضعیت کرونایی فوتبال! + کاریکاتور

هوپ که چند هفته قبل در بازی با بایرن مونیخ به خاطر دور زدن قوانین سهام باشگاه در آلمان مورد حمله شدید هواداران باشگاه بایرن مونیخ در ورزشگاه واقع شد، اظهار داشت:«تلاش می کنم با ساخت واکسن، از همه انسان ها برابر ویروس ها محافظت کنم. حالا هم تمرکزمان را برای ساخت واکسن ضد کرونا گذاشته ایم و امیدواریم نقشی در بهبود وضعیت مردم جهان داشته باشیم».

دولت آلمان هم به  حمایت از هوپ و شرکتش برخاسته. وزیر اقتصاد آلمان با اعلام اینکه واکسن تولیدی شرکت دتمار هوپ به هیچ وجه به آمریکا فروخته نخواهد شد گفت:«مدیریت این شرکت تصمیم مهمی گرفته و تلاش دارد در صورت امکان واکسنی تهیه کند که بتواند به همه مردم کمک کند. ولی مهم این است که همه بدانند آلمان فروشی نیست».

هوپ از این گذشته در بنیاد بیل و ملیندا گیتس که در ساخت و تولید واکسن بیماری‌های خطرناک عفونی فعالیت گسترده‌ای دارد هم سهامدار است. تیم هوفن هایم در بوندس لیگا آلمان هم اکنون در رده نهم جدول قرار دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала