فرمان لغو مراسم عروسی و انسداد حمام های عمومی و حوض های آب‌بازی صادر شد

© Photo / Facebook.com/gmicafghanistanفرمان لغو مراسم عروسی و انسداد حمام های عمومی و حوض های آب‌بازی صادر شد
فرمان لغو مراسم عروسی و انسداد حمام های عمومی و حوض های آب‌بازی صادر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته دولتی ارتباطات عامه جهت وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که از سوی رئیس جمهور غنی تشکیل شده است، نخستین نشست خود را برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، وحید عمر مشاور رئیس جمهور که ریاست این کمیته را بر عهده دارد، روز دوشنبه در سخنانی تاکید که این تصمیم در مورد جلوگیری از برگزاری مراسم مناسبتی «واضح است» و باید از این مراسم در امکان تجمع افراد زیاد موجود است، قطعا جلوگیری شود.

او گفت: " ز وزارت امور داخله و شهرداری کابل می‌خواهیم که به تمام مسوولان سالن‌های عروسی واضح هدایت بدهند که تمام برنامه‌های خود را لغو کنند".

او می افزاید که در عین تصمیم  به حمام‌ها و حوض های آب‌بازی نیز گرفته است.

افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در افغانستان

وحید عمر همچنان گفت که تجمع مردم در اداره ثبت احوال نفوس، ریاست پاسپورت و تذکره الکترونیکی یک بحث جداگانه است برای مسئولان این نهاد هدایت فرستاده می شود را راه کاری در این زمینه تهیه کنند.

او افزود: "هدایت این است که راه‌های متفاوت توزیع اسنادی را که ضرورت است، پیدا کنند و از تجمع مردم در این ریاست‌ها جلوگیری کنند".

آقای عمر مبارزه با شیوع ویروس کرونا را در اولویت دولت توصف می کند و از وزارت صحت خواسته است که به نانوایی ها، قصابی ها، سلمانی ها و ترکاری فروشی ها زمینه آموزش صحی و وقایوی را فراهم کند.

این در حالی است که وزارت صحت، آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا 21 نفر را اعلام کرد، که از آن‌جمله پنج واقعه‌ی مثبت تازه ویروس کرونا در ولایت هرات، لوگر، بادغیس به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала