در پس زمینه شیوع ویروس کرونا در آمریکا؛ مردم روی به سلاح آوردند

© Sputnik / Maria Plotnikova در پس زمینه شیوع ویروس کرونا در آمریکا؛ مردم روی به سلاح آوردند
 در پس زمینه شیوع ویروس کرونا در آمریکا؛ مردم روی به سلاح آوردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آن‌که رئیس‌جمهوری ایالات متحده از مردم این کشور خواست تا کمتر خرید کنند، افزایش شمار خریداران اسلحه در آمریکا توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از مردم کشورش خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و کمتر خرید کنند. ترامپ به آنها اطمینان داد که این کشور با هیچ کمبودی مواجه نخواهد شد.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از لاس‌وگاس و کالیفرنیا نشان می‌دهد که فروشگاه‌های اسلحه از جمله مانند سوپرمارکت‌های این کشور پرمشتری از روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا شده است.

شیوع ویروس کرونا شهروندان آمریکا را به خرید چند برابر از حد معمول مایحتاج ضروری، و حتی خرید اسلحه در برخی ایالت‌ها سوق داده است. روزنامه لاس‌وگاس می نویسد: «در حالی كه برخی شهروندان مشغول خرید از فروشگاه‌ها هستند، مغازه‌های اسلحه فروشی نیز شلوغ‌تر از همیشه است.»

 ترامپ: تلاش می‌کنیم تا ماه آگست از شر کرونا خلاص شویم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: تلاش می‌کنیم تا ماه آگست از شر کرونا خلاص شویم

مارك هامز، صاحب فروشگاه اسلحه‌ فروسی می‌گوید: «مشتریان بیشتر به دنبال اسلحه‌های سبک با هدف محافظت از خود در خانه‌های خود هستند.» ظاهرا شهروندان آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن احساس ناامنی می‌کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه گیر جهانی، تا کنون بیش 173هزار نفر در158کشور جهان، به این ویروس مبتلا شده‌اند و 6 هزار و 600 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شایان ذکر است که در اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала