لغو اقامه نماز‌های جمعه و جماعت در عربستان سعودی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر لغو اقامه نماز‌های جمعه و جماعت در عربستان سعودی
لغو اقامه نماز‌های جمعه و جماعت در عربستان سعودی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیأت دینی سعودی موسوم به «هیأت علمای سعودی» با تعویق اقامه نمازهای جمعه و جماعت در این کشور به دلیل نگرانی از گسترش کرونا موافقت کرد.
پیشگویی نتیجه جهاد منافقانه عربستان سعودی در خلیج فارس ناممکن است - اسپوتنیک افغانستان
کرونا تمامی پرواز های عربستان سعودی را لغو کرد

به گزارش اسپوتنیک، نهاد دینی عربستان سعودی موسوم به «هیأت علمای بزرگ سعودی» در تویترش از لغو برگزاری نمازهای جمعه و جماعت در سرتاسر مساجد تا اطلاع بعدی خبر داد.

این هیأت امروز سه‌شنبه در تویترش پس از نشست فوق‌العاده امروز به منظور بررسی اوضاع پس از گسترش کرونا و نظر به توضیحات و درخواست‌های وزیر بهداشت عربستان سعودی و سرعت بالای مسری بودن این ویروس، تصمیم مذکور گرفته شده است.

این هیأت با بیان اینکه تجمعات عامل اصلی گسترش کرونا است، حضور در مساجد برای اقامه نماز جماعت و نماز جمعه در حال حاضر ممنوع است و مساجد تنها به پخش اذان اکتفا کنند.

با این حال، هیأت علمای عربستان گفته است، که دو حرم شریف، مکه و مدینه از این تصمیم مستثنا هستند و اقامه نماز در این دو حرم الهی مانند پیشین پابرجاست.

پیش از این، ممنوعیت های عبادت جمعی مساجد توسط مقامات بسیاری دیگر از کشورهای مسلمان عرب، به ویژه امارات، کویت و عمان، اعمال شده بود.

هفته گذشته، این اداره از کسانی که به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا در قرنطینه منزل هستند، خواست تا از شرکت در جلسات نماز جمعه خودداری کنند.

عصر سه شنبه، وزارت بهداشت عربستان سعودی از ثبت 38 مورد جدید از این بیماری در  این کشور خبر داد، شماری مبتلایان به بیماری ویروس کرونا از 179 نفر در این کشور فراتر رفته است.

یادآوری می کنیم، که در 11 ماه مارچ سازمان بهداشت جهانی گسترش بیماری ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر اعلام کرد. تا اکنون بیش از 173 هزار نفر در بیش از 150 کشور جهان به این بیماری آلوده شده اند و بیشتر آنها بهبود یافته و بیش از 7 هزار نفر تا اکنون جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала