کلوپ ویدیو

نخستین واکسن آزمایشی کرونا در آمریکا تزریق شد + ویدیو

© Fotolia / DDRockstarИнъекция
Инъекция - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های آمریکایی اعلام نمودند که اولین تست واکسن کرونا در آمریکا بر روی یک داوطلب انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های آمریکایی روز گذشته گزارش دادند که محققان آمریکایی برای اولین بار واکسنی را که ادعا می‌شود واکسن مؤثری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری COVID-19(بیماری ناشی از ویروس کرونا) است، روی یک فرد داوطلب آزمایش کرده‌اند.

دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی  Kaiser Permanente در ایالت واشنگتن روز دوشنبه واکسنی را که در زمانی کوتاه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس COVID-19 تولید کرده‌اند را به بازوی یک خانم داوطلب 43 ساله تزریق کردند.

محققان در این تست، بخشی از کد ژنتیکی ویروس که مسئول ساخت پروتئینی در سطح ویروس است را تولید و وارد بدن یک انسان کردند. داوطلبان دریافت واکسن در معرض خطر ابتلا به کرونا نیستند زیرا در این آزمایش، خود کروناویروس وارد بدن آنها نشده است.

رئیس تیم تحقیقاتی مؤسسه  Kaiser Permanente در خصوص آزمایش این واکسن بر روی یک فرد سالم برای اولین بار گفت: «همه می‌خواهند در این شرایط اضطراری، هر کاری از دستشان برمی‌آید، انجام دهند».

 براساس گزارشات تعداد دیگری نیز برای مورد آزمایش قرار گرفتن با این واکسن جدید داوطلب شده‌اند که قرار است ظرف یک ماه آینده واکسن جدید به 45 نفر از آنها تزریق شود.

اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

ویروس کرونا بر اساس آمارهای جهانی، تا کنون، در158 کشور جهان مورد شناسایی قرار گرفته است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان، تا کنون به 173هزار 159نفر رسیده و بیش از 6 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 در اروپا کشور ایتالیا با 24هزار و 747 مورد ابتلا و بیش از هزار مورد جان باخته، در مقام دوم جهانی پس از کشور چین قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала