پنتاگون: نیروهای آمریکایی در افغانستان امکان آزمایش کرونا را ندارند

© AFP 2023 / Romeo Gacadجنگ آوران نامرئی امپراطوری امریکا
جنگ آوران نامرئی امپراطوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که نظامیان مستقر در افغانستان به آزمایشات کرونا ویروس دسترسی ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات پنتاگون گزارشات مبنی بر این که سربازان مستقر در افغانستان به آزمایش ویروس کرونا دسترسی ندارند را تایید کردند.

این مقام‌ها در عوض توضیح دادند که تست ها به راحتی در دسترس است، اما دستگاه مورد نیاز در داخل افغانستان برای پردازش آن‌ها وجود ندارد و آزمایشات باید به نزدیکترین آزمایشگاه نظامی، به آلمان ارسال شود. 

  جنگ تبلیغاتی چین و آمریکا برسر گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
جنگ تبلیغاتی چین و آمریکا برسر گسترش ویروس کرونا

یک داکتر نیروهای هوایی آمریکا در جمع خبرنگاران در پنتاگون گفت: "من از عدم وجود امکانات آزمایش آگاه نیستم.  باور دارم که نگرانی های در مورد این واقعیت وجود داشته که تجهیزات لازم برای انجام آزمایش‌ها، آن دستگاه خاص در افغانستان نیست و واقعیت دارد".

به دنبال آن، چندین قانون گذار آمریکا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت سربازان مستقر در خاورمیانه، بر پنتاگون فشار آوردند، از جمله می توان به مارک پوکان(د. ویس) اشاره کرد که روز پنج شنبه توییت کرد؛ شنیده است که سربازان در افغانستان علائم بیماری کرونا ویروس دارند، اما مقامات درباره آزمایش آن ها و تایید بیماری شان چیزی نمی گویند.

این در حالی است که دریافت نتایج آزمایش برای سربازان آمریکایی در افغانستان یک نگرانی جدی است.  تقریبا 13 هزار نیروی آمریکایی در این کشور به ویژه در معرض خطر مبتلا به بیماری کرونا هستند، زیرا افغانستان در مرز با ایران قرار دارد، که سومین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است.

نمایندگان فرماندهی مرکزی آمریکا هفته گذشته به کمیته خدمات مسلح مجلس آمریکا گفته بودند که "امکان آزمایش برای ویروس کرونا" در افغانستان وجود ندارد.

آمریکا در حال حاضر بیش از 12 هزار نیرو در افغانستان دارد. مأموریت این نیروها آموزش و مشورت دهی به نظامیان افغان و حمایت از آنان در برخی از عملیات پیچیده‌ی نظامی است.

ویروس کرونا در افغانستان از تاریخ پنجم حوت به این طرف شیوع پیدا کرده است. این ویروس نخست از ایران وارد شهر هرات شد. از آن زمان تا کنون شماری زیادی را در ولایت های مختلف مبتلا نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала