کدام گروه خونی در مقابل کروناویروس مقاومت دارد

© Fotolia / Dan Race کدام گروه خونی در مقابل کروناویروس مقاومت دازد
 کدام گروه خونی در مقابل کروناویروس مقاومت دازد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مستعدترین بیماران مبتلا به خون گروه II تعلق دارند و بیشترین مقاومت در مقابل کرونا در گروه I می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان چینی تأیید كرده اند كه گروه های خونی بر آسیب پذیری فرد از كروناویروس تأثیر می گذارد. بر اساس تحقیقات دانشمندان چینی، مستعدترین بیماران مبتلا به خون گروه II تعلق و بیشترین مقاومت در مقابل کرونا در گروه I می‌باشد.  

نتایج این کار علمی در نشریه medRxiv منتشر شده است.

کارشناسان گروه های خونی مختلف سیستم AB0 را در 2173 بیمار مبتلا به COVID-19 از سه بیمارستان ووهان و شنژن با توزیع گروه های خونی در افراد سالم که در همان مناطق زندگی می کنند مقایسه کردند.

در بین افراد سالم، سهام گروه‌های A ، B ، AB و 0 به ترتیب 2.16 ، 24.90 ، 9.10 و 33.84 درصد و برای بیماران - 37.75 ، 26.42 ، 10.03 و 25.80 است.

بنابراین، افراد مبتلا به گروه A  دو برابر بیشتر از افراد مبتلا به عفونت کروناویروس هستند و افرادی که گروه 0 دارند 1.3 برابر کمتر است. در عین حال ، سن و جنس در این خصوص تأثیر نمی گذارد.

گروه‌های خونی سیستم AB0 با حضور ژنهای A ، B ، 0 و غیره تعیین می شوند که انواع مختلف آنزیم گلیکوزیل ترانسفراز را رمزگذاری می کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه گیر جهانی، تا کنون بیش 173هزار نفر در158کشور جهان، به این ویروس مبتلا شده‌اند و 6 هزار و 600 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کودکان‌ ناقلان مخفی کرونا ویروس شناخته شدند - اسپوتنیک افغانستان
کودکان‌ ناقلان مخفی کرونا ویروس شناخته شدند

بر مبنای آمارهای رسمی جهانی، کشور چین با 80 هزار و880 مورد ابتلا و بیش از سه هزار مورد جان باخته، همچنان در صدر آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان قرار دارد؛ این در حالیست که روند شیوع ویروس کرونا در این کشور سیر نزولی یافته است.

در اروپا کشور ایتالیا با 25 هزار مورد ابتلا و بیش از هزار مورد جان باخته، در مقام دوم جهانی پس از کشور چین قرار گرفته است.

 هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که اروپا به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و تقریباً در تمامی کشورهای اروپایی، موارد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала