انتقاد بیماران از مرکز درمانی کرونا در هرات

© Sputnik / Firooz Mashoof انتقاد بیماران از مرکز درمانی کرونا در هرات
 انتقاد بیماران از مرکز درمانی کرونا در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از بیماران مرکز درمان و تجرید کووید - 19 در هرات از نبود امکانات بهداشتی در این مرکز انتقاد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بیماران مرکز درمانی کرونا در هرات از بی‌توجهی مسئولان صحی و نبود امکانات بهداشتی در این مرکز را علت‌های اصلی فرار شماری از بیماران از آنجا عنوان می‌کنند.

طبق گزارشات، عصر روز گذشته 37 فرد مشکوک به ویروس کرونا و یک فرد مبتلا به این ویروس از مرکز درمان کرونا در هرات فرار کرده‌اند، اما پس از چندین ساعت تنها 7 تن آنان دو باره به این مرکز برگردانده شده‌اند.

بیماران برگردانده‌شده فرار از این مرکز را رد می‌کنند و می‌گویند، آنان به علت بی‌توجهی مسئولان صحی، نبود امکانات بهداشتی به ویژه ماسک و دستکش و تأخیر در اعلام نتایج آزمایش‌های‌شان، این مرکز را ترک کرده‌اند.

فریبا یک تن از بیماران مشکوک به ویروس کرونا در این مرکز از نبود امکانات بهداشتی و دارو در این مرکز انتقاد می‌کند و می‌گوید، یک پاکت تابلیت را 1200 افغانی خریداری می‌کنند.

جان‌آقا یک تن دیگر از افراد مشکوک به ویروس کرونا در هرات که از 6 روز به این‌سو در شفاخانۀ حوزه‌یی و مرکز درمان و تجرید کرونا به سر می‌برد نیز از نبود امکانات بهداشتی و بی‌توجهی حکومت مرکزی نسبت به بیماران مبتلا به کرونا در این ولایت انتقاد می‌کند.

تلاش کردیم تا دیدگاه ریاست صحت عامۀ هرات را در این باره داشته باشیم، اما مسئولان این ریاست حاضر به پاسخ‌دهی نشدند.

اما عارف جلالی، سرطبیب شفاخانۀ حوزه‌یی هرات می‌گوید، ریاست صحت عامه در تلاش حل مشکلات در مرکز درمان کرونا در این ولایت است.

مراسم تحلیف عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
دستور عبدالله عبدالله برای مقابله با کرونا در افغانستان

ماموسا زیور، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه از تلاش‌های این وزارت در همکاری با سازمان جهانی بهداشت برای ایجاد یک آزمایشگاه کرونا در هرات خبر می‌دهد.

شایان ذکر است که در اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

گفتنی‌ست‌ در پی شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه گیر جهانی، تا کنون بیش 173هزار نفر در158 کشور جهان، به این ویروس مبتلا شده‌اند و 6 هزار و 600 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала