ساکنان سانفرانسیسکو قرنطینه خانگی شدند

© REUTERS / Marzio Tonioloساکنان سانفرانسیسکو قرنطینه خانگی شدند
ساکنان سانفرانسیسکو  قرنطینه خانگی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات سانفرانسیسکو در کالیفرنیا و شهرهای اطراف سان خوزه ، بورکلی و اوکلند روز دوشنبه اعلام کردند که اقدامات شدید قرنطینه ای را اعمال می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آسوشیتدپرس" مقام‌های سانفرانسیسکو و شهرهای حومه آن که مجموعا 7 میلیون نفر در آنها سکونت دارند به مردم دستور داده‌اند که در خانه‌های خود بمانند. آنها فقط برای خرید دارو و غذا می‌توانند از خانه خارج شوند. این دستور از سه‌شنبه شب به مدت سه هفته به اجرا در خواهد آمد. همزمان بسیاری از ایالت‌های آمریکا مدارس، رستوران‌ها و بارها را تعطیل اعلام کرده‌اند؛ از جمله نیویورک و لس‌آنجلس.

در همین حال، سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانتیکت در تصمیمی جداگانه تمام رستوران‌ها، سینماها، بار، سالن‌ها ورزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را “تا اطلاع ثانوی” تعطیل کردند تا بتوانند از گسترش سریع ابتلا به ویروس کرونا در میان 13 میلیون نفر از ساکنان این سه ایالت جلوگیری کنند.

تایید بیش از ۴.۲ هزار مورد کرونا ویروس در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تایید بیش از ۴.۲ هزار مورد مثبت کرونا ویروس در امریکا

در مجموع تا کنون در ایالات متحده آمریكا بیش از 4.6 هزار مورد ابتلا به  ویروس  جدید  COVID-19 ثبت شده است.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز 17 مارچ 2020، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 182 هزار و 683 نفر رسید. از این تعداد 7 هزار و 173 نفر جان باخته و 79 هزار و 883 نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از میان 95 هزار و 627 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 6 درصد آن‌ها یعنی حدود 6هزار و 163 نفر وخیم گزارش شده است.

هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که اروپا به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و تقریباً در تمامی کشورهای اروپایی، موارد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر جهانی، باعث اتخاذ تمهیدات مختلفی در سراسر دنیا شده است.

ویروس کرونا در آمریکا: مدارس، رستوران‌ها و تئاترها در نیویورک تعطیل شدند

 اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала