بزرگترین کشور های واردکننده سلاح های روسیه کدام‌ اند ؟

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر بزرگترین واردکنندگان سلاح های روسیه کدام کشور ها‌ست؟
 بزرگترین واردکنندگان سلاح های روسیه کدام کشور ها‌ست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اصلی ترین کشور های واردکننده تسلیحات روسیه در سالی که گذشت مشخص شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری شوگائف، مدیر خدمات فدرال همکاری های نظامی و فنی روسیه به خبرنگاران گفت: بر اساس نتنایج سال گذشته؛ کشور های ترکیه، هند، چین و مصر از جمله اصلی ترین واردکنندگان اسلحه روسیه بوده اند

وی گفت: «برای اولین بار، ترکیه در سال 2019 در جمع  پنج کشور واردکننده بزرگ اسلحه  روسیه وارد شد و در کل در طی این مدت، قراردادهایی به ارزش 17 میلیارد دالر با این کشور به امضاء رسید».

با این حال رتبه بندی میان خریداران اصلی تسلیحات روسیه صورت نگرفته است.

اردوغان: اس-400 به زودی راه اندازی می شود - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: اس-400 به زودی راه اندازی می شود

به گفته ایوان کونوالوف کارشناس سیاسی و مدیر مرکز بحران استراتژیک روسیه، ترکیه با قراردادی مبنی بر تهیه سیستم های موشکی ضد هوایی S-400 ساخت روسیه به یکی از وارد کنندگان پیشرو تسلیحات روسی مبدل شده است.

این کارشناس در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک تأکید کرد که توسعه همکاری های نظامی و فنی بین کشورها احتمال دارد در آینده نیز ادامه یاب ، زیرا در حال حاضر احتمال خرید جنگنده های Su-35 روسی مورد بررسی قرار دارد.

مسکو و انقره در سال 2017 قراردادی را برای عرضه سیستم‌های دفاع هوایی S-400  تریومف امضا کردند. در 6 مارچ 2020 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأیید كرد كه این سیستم ها در ماه آپریل امسال به کار گرفته خواهند شد. رئیس جمهور دونالد ترامپ بارها مقامات ترکیه را با تهدید "مشکلات عظیم" پس از خرید اس -400 تهدید کرد.

سلاح‌های روسی همواره دارای بازار خوبی در جهان بوده اند اما پس از عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه، بازار سلاح های روسی رونق بیشتری یافت.

در بین این تسلیحات بمب افکن‌های سوخو-27 و جنگنده های سوخو- 30 .و سوخو- 35 کارایی خوب خود را نشان دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала