عمران خان: اظهارت غنی در مورد قطع رابطه طالبان با پاکستان مأیوس‌ کننده است

© Photo / Imran Khan/facebook عمران خان: اظهارت غنی در مورد قطع رابطه طالبان با پاکستان مایوس کننده است
  عمران خان: اظهارت غنی در مورد قطع رابطه طالبان با پاکستان مایوس کننده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان در مصاحبه با آسوشیتدپرس ، ازاظهارات اخیر رئیس جمهور افغانستان که در آنها تلویحا اسلام آباد را متهم به استفاده از شبه نظامیان افراطگر به منظور پیشبرد اهدافش در سالهای گذشته کرده بود، انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتدپرس،رئیس جمهور محمد اشرف غنی، اخیرا  گفته‌بود که شرط او برای صلح این است که طالبان مشخص کنند که چه وقت از پاکستان خارج می‌شوند.

نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری گفته‌است که از زمان رسیدن به قدرت در همکاری تنگاتنگی با امریکا برای دستیابی به یک توافق صلح در افغانستان کمک نموده است.

او افزود: «پاکستان حالا یک شریک صلح برای امریکا است و من همیشه اعتقاد داشته‌ام که پاکستان باید این‌گونه باشد.»

عمران خان همچنین از اظهارات اخیر اشرف‌ غنی که تلویحا اسلام‌آباد را متهم به حمایت از طالبان کرده بود، انتقاد کرده و افزوده است: «با کمک پاکستان در روند صلح و میزبانی از مهاجرین افغان، این‌گونه اظهارات مأیوس‌ کننده ‌است.»

 اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان دو شرط گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی برای توافق صلح با طالبان دو شرط گذاشت

چندی پیش اشرف‌غنی در سفرش به ولایت ننگرهار؛ ولایتی که با پاکستان مرز مشترک دارد، گفت که طالبان آغاز مذاکرات داخلی را مشروط به آزادی زندانیان‌شان کرده‌اند و حکومت افغانستان نیز بدون شرط نیست. او افزود شرط حکومت برای آغاز مذاکره با طالبان این است که این گروه چه وقت از پاکستان بیرون می‌شوند.

اشرف‌غنی پیش از این هم پاکستان را متهم به حمایت از طالبان کرده‌بود. او بارها از طالبان خواسته‌است رابطه‌شان را با اسلام‌آباد واضح سازند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала