آیا کرونا ویروس از لابراتوار نظامی امریکا سرایت کرده است؟

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر آیا کرونا ویروس از لابراتوار نظامی امریکا سرایت کرده است؟
آیا کرونا ویروس از لابراتوار نظامی امریکا سرایت کرده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جامعه چین از امریکا بعد از آن که سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ژائو لیجیان، در تویتر نوشت كه فقط نظامیان امریكایی می توانستند کرونا ویروس را به ووهان وارد کنند، خواستار توضیحات شده است.

علی عواد در مطلب منتشره در نشریه الاخبار (لبنان) می نویسد، دانشمندان چینی حکومت امریکا را به منتشر ساختن معلومات راجع به قطع فعالیت لابراتوار نظامی امریکا در مورد بیماریهای عفونی در فورت دیتریک، ایالت مریلند در پایان سال گذشته فرامیخوانند.

روزنامه چینی The Global Times با استناد به مقاله ای در The New York Times  - "تحقیقات مرگبار بیولوژیکی در لابراتوار امریکایی به دلیل نگرانی های امنیتی بسته شده است"، خبر داد که نگرانی های امنیتی حکومت نسبت مسایل امنیتی در لابراتوار تحقیقات مربوط به ویروس های خطرناک، از جمله ویروس ایبولا، متوقف ساخت.

از منبع گسترش ویروس کرونا در اروپا نام برده شد  - اسپوتنیک افغانستان
از منبع گسترش ویروس کرونا در اروپا نام برده شد

انستیتوت علمی- تحقیقاتی طبی بیماری های عفونی اردو در فورت دیتریک اعلام داشت: لابراتوار برای چند ماه بسته خواهد شد و همچنین تأیید کرد که هیچ گونه تهدیدی برای سلامت عمومی، کارمندان و یا نشت مواد خطرناک وجود ندارد. ولی، مرکز کنترول و پیشگیری بیماریها در امریكا اعلام كرد كه مرکز امر قطع تحقیقات را در فورت دیتریک صادر کرد، زیرا سیستم تصفیه فاضلاب مطابق با استانداردها نبود. مرکز با استناد به دلایل مربوط به امنیت ملی، از اظهارنظر بیشتر خودداری کرد.

انستیتوت تحقیقات طبی اردو در فورت دیتریک در حال مطالعه میکروب ها و ویروس هایی است که بعدا می توانند به عنوان سلاح های بیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این، انستیتوت به مطالعه بیماری های مختلف مشغول است و یک کار تحقیقاتی عظیم را برای سازمان های دولتی، پوهنتون ها و شرکت های داروسازی انجام می دهد.

آغاز آزمایش واکسین ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
آغاز آزمایش واکسین ویروس کرونا در روسیه

فعالان امریکایی درخواستی حاوی خواهش راجع به توضیحات در مورد دلیل واقعی تعطیل لابراتوار در فورت دیتریک و ارتباط آن با کرونا ویروس را به وب سایت کاخ سفید ارسال کردند. علاوه بر این، آنها علاقه مند هستند كه آیا مقامات امریكایی تعداد قربانیان كرونا ویروس را پنهان می كنند یا مرگ را به علت انفولانزا  ثبت میکنند.

کارشناسان چینی کار پژوهشی منتشر شده در وب سایت ژورنال علمی Natura در سال 2015 را یادآوری کردند و اظهار داشتند که گروهی از دانشمندان با همکاری اردوی امریکا کرونا ویروس را ایجاد کردند. پس از ظهور ویروس SARS (2002-2003) و سندرم تنفسی شرق نزدیک (MERS) ، دانشمندان راجع به خطر شیوع انواع بیماری ها که منجر به بیماری همه گیری در بین مردم می شد، آگاه بودند. آنها خفاش ها را مطالعه کردند که بزرگترین حامل کرونا ویروس ها هستند. ولی، خفاش ها نمی توانند کرونا ویروس را به انسان منتقل کنند زیرا آنها نمی توانند با سلول های انسانی با گیرنده های ACE2  ارتباط برقرار کنند.

   فاصله مجاز افراد با یکدیگر برای اجتناب از ابتلا به کرونا ویروس  - اسپوتنیک افغانستان
فاصله مجاز افراد با یکدیگر برای اجتناب از ابتلا به کرونا ویروس

برای مطالعه بهتر این ویروس، دانشمندان کرونا ویروس را کاپی کردند و آن را به موش های لابراتواری منتقل ساختند. نتایج نشان داد که ویروس در واقع قادر است به سلولهای انسانی با گیرنده های ACE2 متصل شود و در سلولهای دستگاه تنفسی تکثیر شود. در کار تحقیق، خاطرنشان شده است که مواد لابراتواری، نمونه ها و تجهیزات مورد استفاده در تحقیق از موسسه تحقیقات طبی عفونت ها به دست آمده است. شایان تذکر است که تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر ویروس آزمایش شده روی موش های لابراتواری، مشابه با ویروس کرونا ویروس SARS-Cove-2 در جهان وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала