افغانستان از خواست اتحادیه اروپا برای اعلام آتش‌بس استقبال کرد

© Photo / Twitter.com/Waheed_Omer افغانستان از خواست اتحادیه اروپا برای اعلام آتش‌بس استقبال کرد
 افغانستان از خواست اتحادیه اروپا برای اعلام آتش‌بس استقبال کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور ارشد اشرف غنی در امور روابط عامه و استراتژیک امروز (چهارشنبه، 28 حوت) در توییتر خود نوشته که آنان از خواست اتحادیه اروپا برای آتش‌بس به دلایل بشردوستانه استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، وحید عمر، مشاور ارشد اشرف غنی، گفت که افغانستان از خواست اتحادیه اروپا مبنی بر اعلام آتش‌بس کامل میان طرف‌های جنگ افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا در این کشور استقبال کرده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌ جمهوری در یک پیام تویتری ضمن استقبال از سخنان اخیر رولاند کوبیا، نماینده‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان، همچنان نوشته است که حکومت برای مبارزه با ویروس کرونا و برقراری صلح تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

آقای عمر همچنان نوشته است که گروه طالبان باید بداند که همه با یک وضعیت بشردوستانه‌ی ناشی از ویروس کرونا سروکار دارند.

به گفته‌ی عمر، گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان در برخی از مناطق کشور در برابر خدمات کارمندان صحی ممانعت ایجاد می‌کنند که باید فورا متوقف شود.

او از طالبان خواسته است که حملات‌ شان را متوقف و به کارمندان صحی اجازه دهند تا در تمام مناطق افغانستان به افراد آسیب‌پذیر کمک کنند.

از سویی هم، مشاور ارشد اشرف غنی از گروه‌های سیاسی خواسته است که به آگاهی‌ دهی در مورد ویروس کرونا گام بردارند.

اشرف غنی: 24 هزار تُن گندم را از ذخایر استراتیژیک دولتی به قشر آسیب پذیر صادر کردم - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: 24 هزار تُن گندم را از ذخایر استراتیژیک دولتی به قشر آسیب پذیر صادر کردم

رولاند کوبیا، نماینده‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان پیشتر برای مبارزه با ویروس کرونا خواستار آتش‌بس کامل میان طرف‌های درگیر در جنگ شده بود.

گروه طالبان به تمام مؤسسات جهانی صحی و سازمان صحی جهان در مورد آمادگی همکاری و هماهنگی برای جلوگیری از این ویروس اطمینان داده است.

وحید عمر نوشته است که حالا زمانی برای پیشبرد اهداف سیاسی و یا امتیاز گرفتن از اوضاع نیست، بلکه وقت آن است که همه برای نجات جان افغان‌ها باهم کار کنند.

گفتنی است که از تاریخ پنجم حوت که اولین واقعه‌ی مثبت کرونا در شهر هرات ثبت شد، تا کنون 22 واقعه‌ی مثبت این ویروس در ولایت‌های هرات، سمنگان، لوگر، بادغیس، بلخ، کاپیسا و دایکندی به ثبت رسیده است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала