تحلیلگر اقتصادی: ممکن است قیمت نفت زیر صفر سقوط کند

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiتحلیلگر: ممکن است قیمت نفت زیر صفر سقوط کند
تحلیلگر: ممکن است قیمت نفت زیر صفر سقوط کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرده است که در صورت ازدیاد نفت خام اضافی در بازار، قیمت نفت به زیر صفر سقوط خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پارتال ZeroHedge، پاول سانکی، تحلیلگر بانک جاپانی میزوهو (Mizuho) پیش بینی می‌کند که قیمت نفت به زیر صفر سقوط کند. به عقیده وی، در شرایط ازدیاد وسایل ذخیره سازی و نفت خام در بازار، معامله گران شروع به پرداخت هزینه به مشتریان خواهند کرد.

سقوط بهای جهانی نفت به ۲۲ دالر در بدل بشکه - اسپوتنیک افغانستان
سقوط بهای جهانی نفت به ۲۲ دالر در بدل هر بشکه

وی خاطرنشان می کند که در سال ۲۰۱۸ وضعیت مشابه‌ی در تکزاس و در بازار گاز ایجاد شده بود. در آنجا، استخراج نفت شیل منجر به حجم قابل توجه‌ی از گازهای خروجی شد که برای پمپاژ آن خطوط لوله و زیرساخت های کافی وجود نداشت. در نتیجه شرکت‌ها آماده بودند تا تنها برای نسوزاندن گازها به خریداران گاز هزینه‌ای نیز پرداخت کند.

معامله گران عمده بر این باورند که همه انبارها و تانکرها می‌توانند خیلی زود سرریز شوند و اگر وضعیت فعلی ادامه یابد این اتفاق حداکثر شش ماه طول خواهد کشید.

خریداران فعلی نفت می‌خواهند در زمان بهبودی قیمت از فروش نفت خریداری شده کسب درآمد کنند. پس از پر شدن محل‌های نگهداری آنها می‌توانند از تانکرهای نفتی استفاده کنند، اگرچه که گرانتر خواهد بود.

شرکت چندملیتی تجارت کالا گانوور نفت اضافی تولید شده در ماه اپریل را هشت میلیون بشکه در روز تخمین می‌زند. در این محاسبات تمایل عربستان سعودی برای افزایش تولید به میزان سه میلیون بشکه نفت در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала