حتی معالجه شدگان از کرونا ویروس را صدمه ریه طی 15 سال تهدید میکند

CC BY 2.0 / NIAID-RML / حتی معالجه شدگان از کرونا ویروس را صدمه ریه طی 15 سال تهدید میکند
حتی معالجه شدگان از کرونا ویروس را صدمه ریه طی 15 سال تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سرمقاله روزنامه The Times (انگلستان) گفته شده، متخصصین معالجه تشدیدی هشدار میدهند، هزاران بیمار را که به کرونا ویروس مبتلا شده، صدمه شش ها، قلب و دیگر ارگان ها تهدید میکنند و شفای آنها 15 سال وقت می گیرد.

فاکولته معالجه تشدیدی که وظیفه آموزش دوکتوران توان بخشی را در انگلستان بر عهده دارد، هشدار می دهد که آسیب های ناشی از ویروس به طور مستقیم، و همچنین اقدامات جدی طبی لازم برای نجات بیماران در شرایط بحرانی، منجر به زخمی شدن ریه ها، آسیب عصبی و آسیب روانی می شود.

تحلیلی ابتلا به کرونا ویروس در چین و سایر کشورها نشان می دهد که در 17% بیماران که جهت معالجه تشدیدی بستری شده، سندرم نارسایی حاد تنفسی - بیماری کشنده با میزان مرگ و میر در حدود 40%- انکشاف می یابد.

در چین از داروی موثر برای مبارزه با کرونا ویروس، نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
در چین از داروی موثر برای مبارزه با کرونا ویروس، نام برده شد

دکتر دانیل برایدن (Daniel Briden)، معاون آموزشی بخش مراقبت های ویژه می گوید: "تأثیر coronavirus در مراقبت های ویژه اساساً نحوه کار پرستاران و کادر طبی را در طی بیماری همه گیر و شدت آن تغییر خواهد داد."

سندرم نارسایی حاد تنفسی باعث واکنش التهابی قوی در ریه ها می شود که منجر به نشت مایعات از رگ های خون به جا های میشود که در آن باید هوا قرار داشته باشد. تنفس بدون کمک طبی غیرممکن می شود.

دوکتوران معالجه تشدیدی با این سندرم آشنا هستند، زیرا با عفونت هایی مانند انفولانزا و ذات الریه و همچنین صدمات قفس سینه همراه است.

جف بلینان (Geoff Bellingan)، مدیر بنیاد خدمات صحی ملی در کالج پوهنتون لندن، این روش را در شرکت آتترس (Athersys)، شرکت بیوتکنولوژی امریکایی آزمایش کرده است. سلول های ستونی ویژه برای متوقف کردن پنومونی مخرب به خون بیماران وارد ساخته می شوند.

آیا کرونا ویروس از لابراتوار نظامی امریکا سرایت کرده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا کرونا ویروس از لابراتوار نظامی امریکا سرایت کرده است؟

بلینان گفت: "آزمایشات کلینیکی دلگرم کننده است." وی گفت: "معالجه به ما این امکان را داد تا میزان مرگ و میر را نصف کنیم، مدت زمان معالجه تشدیدی را کوتاه کنیم و بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی بعد از رخصت شدن به بیماران ارائه دهیم. این در زمینه تهدید بیماری کرونا ویروس می تواند بسیار مهم باشد."

تبصره های خوانندگان:

آنتونی اندرسون (Anthony Anderson)

روزنامه نگاری نفرت انگیز ... یک عنوان جذاب و ارعاب کامل. آیا حداقل مسوولیت بوجود خواهد آمد!

ای کلاین (A Klein)

ایجاد وارخطایی و روزنامه نگاری غیرمسوولانه. از جمله 17% افرادی که در بخش مراقبت های ویژه در چین بستری شده، تنها 6% از آنها، این سندرم را نشان داده اند. علاوه  براین، این سندرم در ذات الریه، انفولانزا یا هر پنومونی دیگر بروز می کند.

اینست عنوان درست: "کمتر از 1% بیماران مبتلا به کروناویروس می توانند با سایر بیماریها همراه با عارضه ریوی دچار شوند."

رابرت بیل (Robert Bell)

به نظر می رسد که روزنامه ها بطور خاص بدون نگرانی در مورد عموم مردم، جذاب ترین عناوین را جستجو می کنند. به نظر می رسد که مدیران مسوول از فرصتی برای تشدید هراس و گسترش اطلاعات نادرست لذت خواهند برد. به عقل جور درنمی آید.

آویدرام (Aweedram)

خوب، چه کسی این مقاله را ترتیب کرد؟ ما بدون این هشدار نگران کننده مشکلات کافی داریم.

هلن ک (Helen K)

عنوان مبتذل. باید چنین باشد: " به برخی معالجه شدگان". و به نظر می رسد که فقط تعداد معدودی زنده مانده اند و آنها نیز به آسیب دیدگی ریه ها دچار خواهند شد.

بیلا م. (Bella M)

خوب، چرا این را منتشر می کنید؟ اصلاً ظالمانه است، گویا مردم عادی و نه طبیبان، دلایل کمی برای نگرانی دارند.

جان ادسیت (John Adsett)

در مقاله چیزهای آشکار تائید می شوند. ریه ها، در اصل، مدت طولانی بهبود می یابند، و حتی پس از آن هم نه برای همیشه. من یک بار با مشکل ریوی بعد از عمل جراحی روبرو شدم. قبل از آن مشکلی با دستگاه تنفس نداشتم اما از آن زمان به بعد به نفس تنگی دچار شدم.

از همینرو برای من دلچسپ است که چراThe Times ، این همه را حالا منتشر کرده است؟

آقای جی اس (Mr G S)

این همه طرحی برای ایجاد مصونیت گله ای است، آری؟

دیسگرانتلید (Disgruntled)

دیروز خانواده ای از گریت ها را با یک کراچی پر از ماکارونی و رول کاغذ توالت دیدم. سوپرمارکت را ترک کردم و همه در اطراف سیگار می کشیدند. من با دیدن این صحنه خندیدم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала