نامه سناتورهای امریکایی به‌ شاهزاده سعودی درباره نفت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نامه سناتورهای امریکایی به‌ شاهزاده سعودی درباره نفت
نامه سناتورهای امریکایی به‌ شاهزاده سعودی درباره نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال تصمیم عربستان سعودی به افزایش تولید نفت و کاهش قیمت آن، شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه امریکایی در نامه‌ای به ولیعهد این کشور، خواستار عقب‌نشینی ریاض از این اقدام شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، 13 سناتور جمهوری‌خواه در مجلس سنای امریکا در نامه‌ای به محمد بن‌سلمان، از او خواسته‌اند ریاض از تصمیم خود مبنی بر افزایش تولید نفت و غرق کردن بازارهای جهانی با نفت، صرف‎نظر کند.

پیش بینی سقوط تاریخی تقاضا به نفت  - اسپوتنیک افغانستان
وقوع بزرگترین کاهش تقاضا برای نفت در تاریخ

در نامه این سناتورها آمده است: «از آنجا که ایالات متحده امریکا و بقیه کشورها از جمله عربستان سعودی با ویروس همه‌گیر وبا دست و پنجه نرم می‌کنند، تزریق بیشتر به بازارهای جهانی انرژی ناپدار تحولی ناخوشایند است».

این تحولات در بازار نفت به شکست ائتلاف اوپک پلاس طی هفته گذشته در دستیابی به توافقی برای کاهش تولید نفت برمی‌گردد.

این سناتورهای آمریکایی همچنان نوشتند: «از دیگر دلایل نگرانی زیاد توصیه‌های وزارت انرژی عربستان سعودی برای کاهش قیمت نفت خام و افزایش ظرفیت تولید است».

سناتورها افزود: «این امر در آشفتگی جهانی قیمت نفت در بازارهای مالی آسیب‌دیده سهیم است».

در ادامه این نامه آمده است: «ما از عربستان سعودی می‌خواهیم در شرایطی که کشورهای جهان با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، از طریق کاستن از نگرانی‌ها در بخش نفت و گاز، از ثبات اقتصاد جهانی حمایت کند».

طبق این گزارش، قرار است که شماری از سناتورهای امریکایی طی هفته جاری با «ریما بنت بندر آل سعود» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کنند.

بعد از آن‌که عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را افزایش می‌دهد قیمت نفت به شدت کاهش یافت؛ چرا که ریاض همچنان گفته که برای ماه اپریل قیمت نفت خود را پایین می‌‌آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала