نصب دوربین حراتی تشخیص بیماران کوید ۱۹ در مرزغربی افغانستان

© Sputnik / Firooz Mashoof نصب دوربین حراتی برای تشخیص بیماران کوید ۱۹ در مرزغربی افغانستان
 نصب دوربین حراتی برای تشخیص بیماران کوید ۱۹ در مرزغربی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرز اسلام قلعه روزانه میزبان نزدیک به پانزده هزار مهاجر افغان است که از ایران وارد کشور می‌گردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در نتیجه افزایش روند بازگشت مهاجران افغان از ایران، سازمان جهانی بهداشت امروز (چهارشنبه ۲۸حوت) یک پایه دوربین حرارتی را در مرز اسلام قلعه هرات نصب کرد.

وزارت صحت عامه می‌گوید که دوربین حرارتی در مرز اسلام قلعه در زمینه شناسایی بیماران دچار به کوید نوزده که وارد کشور می‌شوند کمک می‌کند.

ماموسی زیور، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه می‌گوید که این دوربین حرارتی، دمای بدن تمام بازگشت کننده‌گان از ایران به کشور را بررسی می‌کند:‌ «پیش از این هر کارمند صحی یک آله تب سنج داشت و مسافران را بررسی می‌کرد اما اکنون تمام کسانی که از مقابل این دوربین می‌گذرند چک می‌شوند و هیچ کدام شان بدون بررسی نمی مانند.»

هرات در غرب افغانستان بیشترین شمار مبتلان به بیماری کووید نزده را دارند. از میان ۲۲ رویداد مثبت این ویروس ده رویداد آن در هرات استند.

مسوولان محلی هرات، امکانات بهداشتی برای مهار ویروس کرونا در این ولایت را اندک می‌خوانند.

به گفته مونسه حسن زاده معاون والی هرات، به علت کمبود امکانات بهداشتی، اوضاع مهاجران بازگشت کننده از ایران در مرز اسلام قلعه نگران کننده استک «با اینکه بودجه و امکانات از سوی رییس جمهور اختصاص داده شده است اما برای مبارزه با ویروس کرونا در هرات به امکانات بیشتر نیاز است. کمیته‌یی که برای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد می‌شود صادقانه و دقیق کار کند و تمام کارها تسریع یابند».

این در حالی است که روند بازگشت مهاجران افغان از ایران افزایش یافته‌است. بازگشت کننده‌گان می‌گویند که از ترس ویروس کرونا ایران را ترک کرده‌اند.

آنان از حکومت افغانستان می‌خواهند که جلو انتشار این ویروس در کشور را بگیرد.

درمان نخستین بیمار کرونایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
درمان نخستین بیمار کرونایی در افغانستان

فضل الدین یکی از این بازگشت کننده گان گفت:‌ «در مرز باید تدابیر جدی گرفته شود، ما در آن سوی مرز بررسی نشدیم و باید تمام کسانی که وارد افغانستان می‌شوند بررسی شوند».

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، در کمتر از یک ماه گذشته نزدیک به صد هزار مهاجر افغان تنها از طریق مرز اسلام قلعه وارد کشور شده اند. همچنان بربنیاد گزارش ها، روزانه چهار تا پنج هزار مهاجر از طریق ولایت های فراه و نیمروز وارد کشور م‌ شوند.

اندک بودن امکانات بهداشتی در مرزها یکی از نگرانی‌های جدی است. گفته می‌شود که برخی از بیماران دچار به کوید ۱۹ پیش از این که تشخیص شوند؛ وارد کشور می شوند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала