دانشمندان پوشیدن ماسک را خطرناک دانستند

© Photo / Instagram account of Meryem UzerliТурецко-немецкая актриса Мерьем Узерли в медицинской маске
Турецко-немецкая актриса Мерьем Узерли в медицинской маске - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان می‌گویند: ماسک صورت ممکن است خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد. بهتر است فرد عادی که در خیابان راه می‌رود ماسک صورت نزند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه علمی MedicalXpress متخصصان هشدار داده اند که استفاده از ماسک صورت ممکن است باعث شود افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار گیرند. به گفته آنها این ماسک‌ها ممکن است «در واقع ویروس را به خود جذب کند» و باعث شود شخص آن را با تنفس به درون ریه‌اش بکشد.

به گفته متخصصان، افرادی که ماسک می‌پوشند سائر توصیه های بهداشتی را اغلب انجام نمی‌دهند. قبل از زدن ماسک اول باید دست‌ها خوب شسته شوند، سپس فرد باید مطمئن شود که ماسک به درستی دهن و بینی او را پوشانیده و پس از پوشیدن، ماسک، باید با دست لمس نشود. کسانی‌ که ماسک و دستکش می‌پوشند کمتر دست های شان را می‌شویند.

مشخص شده است که افراد به طور متوسط 20 بار در ساعت صورت خود را لمس می کنند. Coronavirus SARS-CoV-2 از طریق تماس نزدیک منتقل می شود ، و به غشای مخاطی بینی، چشم‌ها و گوش‌ها می رسد.
 

 صف طولانی مردم برای خرید ماسک در کوریای جنوبی + ویدئو  - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
صف طولانی مردم برای خرید ماسک در کوریای جنوبی + ویدئو

به گفته این متخصصان، «بهتر است فرد عادی که در خیابان راه می‌رود (به امید پیشگیری از ابتلا به ویروس) ماسک نزند».

از آغاز شیوع ویروس COVID-19، فروش ماسک صورت افزایش ناگهانی داشته است و فروشگاه‌هایی هم‌چون بوتز و آمازون، حتی پیش از شیوع ویروس در بریتانیا تمام موجودی خود را به فروش رساندند.

ویروس کرونا با نام علمی (COVID-19) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون 198 هزار و 517 نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، 82 هزار و 763 نفر بهبود یافته و 7 هزار و 988 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر کشورها علی‌الخصوص کشورهای اروپایی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، شرایط اضطراری اعلام کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان و جان باختگان را دارد.

 هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که اروپا به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و تقریباً در تمامی کشورهای اروپایی، موارد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر جهانی، باعث اتخاذ تمهیدات مختلفی در سراسر دنیا شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала