پیشنهاد جالب رئیس جمهور ترکمنستان برای کاهش کرونا

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoبازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل
بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ترکمنستان، برای متوقف ساختن سریع گسترش کرونا ویروس در کشورش روش ساده و جالبی را پیشنهاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، قربانقلی بِردی‌ محمداف، رئیس جمهوری ترکمنستان، ادعا می کند که وی روشی را برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس کشف نموده است که نیاز به اعلام قرنطینه و با تعطیلی دفاتر و مکاتب ندارد.

بِردی‌‌محمداف، رئیس جمهوری 62 ساله ترکمنستان به وزرای دولت خود دستور داده است که با اسپند دود کردن «دود درمانی» را در سراسر این کشور انجام دهند. زیرا به گفته رئیس جمهور ترکمنستان دود اسپند باعث از بین رفتن ویروس های می شود که در شرایط عادی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

  پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس

اقدامات دیگری برای جلوگیری از ورود ویروس در ترکمنستان گزارش نشده است. وزراي دولت از تصمیم رهبر این کشور استقبال کرده، و خاطرنشان نمودند که آقای بردی محمداف قبلاً در كتاب خود با عنوان "گياهان پزشكي تركمنستان" در مورد این روش نوشته بود.

 با توجه به پیام های دریافتی، شرکت کنندگان در کنفرانس همکاری با سازمان ملل، که اخیراً در عشق آباد برگزار شد، نیز تحت «درمان دودی» با اسپند قرار گرفتند - بدون اسپند شدن، آنها اجازه شرکت در این کنفرانس را نداشتند.

ترکمنستان، یک کشور آسیای میانه با 5.7 میلیون نفر جمعیت است، که از سوی گروه های حقوق بشر به عنوان یکی از سرکوبگرترین جوامع روی زمین شناخته می شود. هنوز مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش نشده است. گزارش سفارت فرانسه حاکی از آن است که ترکمنستان از ورود شهروندان از مبدا کشورهای منشاء کرونا ویروس به خاک خود جلوگیری می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала