بمب هسته‌ای جدید نیروی هوایی آمریکا

© Flickr / U.S. Department of Defense Current Photos بمب هسته‌ای جدید نیروی هوایی آمریکا
 بمب هسته‌ای جدید نیروی هوایی آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب هسته‌ای جدید نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار در تمرینات "پرچم سرخ" در نوادا مشاهده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جنگنده نسل چهارم آمریکایی F-15E Strike Eagle در تمرینات پرچم سرخ در نوادا (ایالات متحده آمریکا) اولین بار با یک بمب هسته ای جدید هدایت شده B61-12 مشاهده شد.

آلمان، ایتالیا و اسپانیا به عنوان متحدان ایالات متحده آمریکا برای تمرینات بعدی Red Flag که  قرار است در نوادا برگزار شودانتخاب شده اند.

قدرت بمب B61-12، که در جنگنده نسل چهارم F-15E Strike Eagle نیروی هوایی آمریکا نصب شده و در آینده مبنای بازدارندگی هسته ای در اروپا خواهد بود، از یک مگاتن TNT تجاوز نمی کند.

این بمب هدایت شونده جدید می تواند بر روی بمب افکن های استراتژیک B-52 Stratofortress ، B-2 Spirit و B-21 Raider و همچنین F-15 Eagle، F-16 Fighting Falcon ، F-22 Raptor و F-35 Lightning II نصب گردد.

بمب حرارتی هسته ای B61 با اینکه از اوایل سال 1968 در تجهیزات ارتش گرفته شده است، سلاح اصلی نیروهای هسته ای استراتژیک ایالات متحده شمرده می‌شود. B61-12 که از سال 2012 در دست ساخت است، جایگزین تمام بمب‌های نوع B61 و B83  است که از سال 1983 در تجهیزات نیروی هوایی آمریکا شامل بود.

 استفاده از این نوع بمب ها هم در بمب افکن های استراتژیک و هم در هواپیماهای تاکتیکی امکان پذیر است. توسعه دوازدهمین بمب  مدرنیزه شده برای نیروی هوایی آمریکا حدود دو میلیارد دالر هزینه کرده است. نخستین آزمایشات بمب هسته‌ای  B61−12 بدون کلاهک در سال 2015 در یک زمین تمرین در نوادا برگزار شد.

  کارخانه سازنده این بمب می گوید: هیچ برنامه ای برای تولید بمب های هوایی جدید به این ترتیب وجود ندارد. این کارخانه تنها با جایگزین کردن قسمت های لازم با قطعات جدید، بمب های موجود نسخه های قدیمی را آپدیت می کند. در سال 2020 پنتاگون اعلام نمود که قصد دارد بمب های B61-12 را در پایگاه های اروپایی ناتو در آلمان ، ایتالیا ، هلند ، بلژیک و ترکیه مستقر کند.

تمرینات نظامی تحت عنوان "پرچم سرخ" همه ساله در پایگاه هوایی نلس در ایالت نوادای آمریکا برگزار می‌گردد.

سال پیش دراین تمرینات جنگنده‌های عربستانی در کنار 80 فروند جنگنده آمریکایی، اماراتی، بلژیکی، هلندی و سنگاپوری در مدل‌های اف 15 اس ای، اف 35، اف 16 و اف 18 در این تمرین شرکت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала