بمب های پرتاب شده آمریکا در افغانستان پس از امضای توافق‌نامه صلح با طالبان

© Photo / US Air Force / Staff Sgt. Aaron Allmonبمب های پرتاب شده آمریکا در افغانستان پس از امضای توافق‌نامه صلح با طالبان
بمب های پرتاب شده آمریکا در افغانستان پس از امضای توافق‌نامه صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا گزارش داد که این کشور از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، 775 بمب در افغانستان پرتاب کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا گزارش داد که این کشور از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، 775 بمب در افغانستان پرتاب کرده که ازاین میان 360 بمب آن پس از امضای توافقنامه صلح با طالبان پرتاب شده است.

 بر اساس این آمار، تنها در ماه فبروری که در آن توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان امضا شد، نیروهای آمریکا 360 بمب در افغانستان پرتاب کرده اند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، کاهش داشته است.

آمریکا و طالبان  در ماه فبروری، توافقنامه صلح را امضا کردند. پیش از امضای این توافقنامه، یک دوره هفت‌روزه کاهش خشونت از سوی طرف‌های درگیر اعلام شد.

پس از امضای توافقنامه صلح و پایان کاهش خشونت، طالبان اعلام کردند که حملات شان را دوباره علیه نیروهای امنیتی افغانستان از سر می‌گیرند اما نیروهای خارجی را هدف قرار نخواهند داد.

در حال حاضر حملات طالبان علیه نیروهای دولتی افغانستان همچنان ادامه دارد اما طی هفته‌های اخیر، از حمله طالبان به نیروهای خارجی گزارش نشده است.

در سوی دیگر اما نیروهای آمریکایی در چهارم ماه جاری میلادی اعلام کردند که مواضع طالبان را در ولایت هلمند هدف قرار داده‌اند. سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کرد که این نیروها به منظور مختل کردن حمله طالبان علیه نیروهای دولتی مواضع این گروه را بمباران کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала