دانشمندان راهی جدید برای کشتن سلول‌های سرطانی پیدا کردند

© Fotolia / Crevisدانشمندان راهی جدید برای کشتن سلول‌های سرطانی پیدا کردند
دانشمندان راهی جدید برای کشتن سلول‌های سرطانی پیدا کردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان کوریای جنوبی با الهام از این روش و استفاده از نانوذرات باردار موفق به کشف راهی برای کشتن سلول‌های سرطانی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیو اطلس، دانشمندان کوریای جنوبی راهی جدید برای کشتن سلول‌های سرطانی را پیدا کردند. دانشمندان با استفاده از نانوذرات باردار موفق به کشف راهی برای کشتن سلو‌ل‌های سرطانی شدند.

کشف عوامل جدید بیماری سرطان - اسپوتنیک افغانستان
کشف عوامل جدید بیماری سرطان

لیزوزوم کیسه‌های کوچکی مملو از آنزیم و اسید هستند که بخش‌های ناخواسته سلول‌ را، پیش از اینه که بازیافت یا دفع شوند، تخریب می‌کند. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که لیزوزوم می‌تواند نقش کلیدی در بروز آلزایمر داشته باشد چراکه یک سیستم دفع ناکارآمد است که می‌تواند ساخت و انباشت پروتئین‌های سمی را در مغز فعال کند.

دانشمندان از موسسه علوم پایه در کره جنوبی با به کارگیری لیزوزوم‌های ناکارآمد راهی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی پیدا کردند. وقتی راه دفع لیزوزوم مسدود می‌شود، مواد زائد را درون سلول می‌ریزد که باعث مرگ سلول می‌شود. یکی از مزایای این روش این است که لیزوزوم سلول‌های سرطانی آسیب‌پذیرتر از سلول‌های سالم هستند.

گروه تحقیقاتی ترکیب خاصی از نانوذرات باردار با بار مثبت و منفی را ایجاد کردند که سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهد. نانوذرات بارداد به صورت خوشه‌ای سطح سلول سرطانی را می‌پوشانند، سپس وارد لیزوزوم شده که باعث ورم کردن آن و در نهایت مرگ سلول می‌شود.

دانشمندان پیشرفت جدید را بر روی 13 سلول سرطانی مختلف از جمله سرطان سینه، شش، سارکوم و ملانوما آزمایش کردند و آنها می‌گویند که مرحله بعدی به روی حیوانات آزمایش می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала