ساخت ماسک خانگی برای مقابله با ویروس کرونا

© REUTERS / Jennifer Lorenziniساخت ماسک خانگی برای مقابله با ویروس کرونا
ساخت ماسک خانگی برای مقابله با ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های عفونی روسیه، جایگزینی برای ماسک‌های طبی برای محافظت در برابر کرونا را نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، گئورگی ویکولوف، مدیر مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های عفونی گفت که چطور می‌توانیم ماسک را برای حفاظت در برابر کرونا در خانه بسازیم و آن را جایگزین ماسک‌های طبی نمایم.

ویکولوف گفت که ماسک باید چهار لایه داشته باشد. به گفته وی، می‌توانید خودتان یک ماسک از گاز یا بانداژ در خانه درست کیند. چنین ماسکی بیش از دو ساعت دوام نخواهد داشت. چنین کار را در زمینه نظامی در صورت عدم ماسک‌های طبی انجام می‌دهند.

وی گفت: اگر در نزدیکی شما فرد که عطسه یا سرفه می‌کند، قرار دارد اما ماسکی وجود ندارد، می‌توانید با شال صورت خود را ببندید.

این متخصص خاطرنشان کرد: چنین ماسک‌ها برای افراد آلوده و یا برای حفاظت افراد در نظر گرفته شده است.

وی همچنان در مورد لزوم حفاظت از چشم در برابر عفونت های موجود در هوا صحبت کرد.

ویروس کرونا می‌تواند از طریف عشاهای مخاطی ایجاد شود، بنابراین می‌توان از عینک طبی نمره دار یا عینک‌های عادی بدون نمره برای حفاظت از چشم های خود استفاده کرد. این مخصص توضیح داد که عینک‌های آفتابی همچنان می‌تواند کمک کند، اگرچه کاملاً چشمان را نمی‌بندند.

براساس آخرین داده‌ها، بیش از 218 هزار و 800 نفر در جهان به بیماری ویروس کرونا آلوده شده اند. همچنان کرونا جان بیش از 8 هزار و 800 نفر را گرفته است و 84 هزار 100 نفر نیر درمان شده اند. شیوع ویروس کرونا اواخر دسمبر سال گذشته در شهر چین ووهان شناسایی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала