شیوع کرونا؛ ارزیابی کارشناس از احتمال دوباره مبتلا شدن به این بیماری

© REUTERS / China DailyИнфекционное отделение госпиталя в Ухане
Инфекционное отделение госпиталя в Ухане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین موارد مشکوک ابتلای مجدد به ویروس کرونا در جاپان و چین باعث بروز بحث‌ها و موضع‌گیری‌های گوناگون کارشناسان در این باره شده است که امکان دوباره مبتلا شدن تا چه حد وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آنچا بارانوا، دکتر علوم زیست شناسی و استاد لیسه عالی زیست شناسی سیستماتیک امریکا (GMU) گفت گاهی نتیجه آزمایش یک فرد پس از آن که بهبود و مرخص می‌شود به دلیل کند بودن روند بهبود ارگانیزم مثبت اعلام می‌شود، این به دین معنا نیست که او دوباره به کرونا مبتلا شده است. ابتلای مجددی در کار نیست.

وی گفت: این موضع‌گیری‌های پس از آن شروع شد که یک بیمار در جاپان پس از آن که از شفاخانه مرخص شد و زمانیکه آزمایش دوم از آن گرفته شد، وجود مجدد کرونا را در آن بیمار نشان داد. به احتمال زیاد آزمایش اولیه اشتباه بود و آزمایش‌ها هنوز هم کامل نیستند.

 بیماری کرونا ممکن است تا دو سال دیگر در سراسر جهان طول بکشد - اسپوتنیک افغانستان
بیماری کرونا ممکن است تا دو سال دیگر در سراسر جهان طول بکشد

وی همچنان گفت که داده‌های که از چین دریافت شده است نشان می‌دهد که 14 درصد افراد که با دو آزمایش منفی از شفاخانه‌ها مرخص شدند و به خانه‌های شان رفتند، پس از آن آزمایش دیگری از آنها گرفته شد، نشان وجود کرونا در آن مثبت اعلام شد.

این متخصص معتقد است: با این وجود، به احتمال زیاد این به معنای عفونت مجدد نیست و این بدان معنا است که در فرد برای مدت طولانی عفونت باقی می‌ماند.

وی توضیح داد که تا همین اواخر، هنگامی که فرد بعد از کرونا سالم به نظر می‌رسید تا یک هفته هم در قرنطینه قرار می‌گرفت و بعد از یک هفته از او دو تست گرفته می‌شد و اگر هر دو تست آن منفی می‌بود باز برای فرد اجازه داده می‌شد، تا دوباره به خانه اش برگرد.

بارانو گفت: سه آزمایش مثبت را نمی‌توان نادیده گرفت، بنابراین در حال حاضر در چین بیماران نباید یک هفته پس از درمان از قرنطینه خارج شوند، بلکه پس از گذشت دو هفته پس از درمان، باید سه آزمایش انجام دهند و همه آنها باید منفی تشخیص شوند.

او همچنان خاطرنشان كرد كه تاكنون این موضوع خیلی دقیق نیست، اما به احتمال زیاد هیچ صحبتی در مورد عفونت مجدد وجود ندارد. ویروس بسیار به آرامی از بین می رود و این عواقب اپیدمیولوژیک بزرگی دارد، اما در مقیاس عفونت مجدد زیاد نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала