Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ضرر 4 میلیاردی 5 لیگ معتبر اروپایی

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه
ورزشگاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در صورت تاخیر افتادن بازی‌های 5 لیگ معتبر اروپایی، این لیگ‌ها ضررهای هنگفتی را متقبل خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت مشاوره‌یی KPMG تخمین می‌زند که تاخیر بیشتر در بازی‌های پنج لیگ برتر اروپا به‌خاطر بجران ویروس‌کرونا ممکن است تا 4 میلیارد یورو ضرر را در پی داشته باشد.

مطالعه‌ای که توسط بخش معیار فوتبال شرکت یاد شده صورت گرفته، نتیجه می‌دهد که لیگ برتر بیشترین ضرر را بین 1.15 تا 1.25 میلیارد یورو متحمل شود. در همین حال، لالیگا دومین لیگی خواهد بود که بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد که رقمی بین 800 تا 950 میلیون یورو می‌باشد.

اکثر ضررها نتیجه درآمدهای تلویزیونی از دست رفته خواهد بود، زیرا باشگاه‌های لیگ برتری در صورت تعلیق بین 700 تا 800 میلیون یورو از دست می‌دهند. باشگاه‌های لالیگایی بین 500 تا 600 میلیون یورو درآمد تلویزیون را از دست می‌دهند.

کمترین سهم ضرر درآمدهای یک روزه است: در لیگ برتر 170 تا 180 میلیون یورو تخمین زده می‌شود و 150 تا 170 میلیون یورو در لالیگا.

در حالی ضررهای اصلی برای هر 5 لیگ برتر به خاطر تعلیق تعیین شده‌اند، یوفا اطمینان دارد که اوضاع موقتی است و مسابقات داخلی اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلستان حداکثر اواسط ماه می آغاز می‌شود.

اگر این تاخیر بیشتر شود، ممکن است لازم باشد باشگاه‌ها به اقدامات سختگیرانه‌تری مانند کاهش حقوق بازیکنان بپردازند تا هزینه مالی خود را کاهش دهند، موضوعی که قبلاً توسط بوندس‌لیگا مطرح شده است. با این حال، اتحادیه بازیکنان جهان، FIFPro به صراحت از سرگرم کردن ایده کاهش دستمزد بازیکن خودداری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала