زلمی خلیلزاد به سیاسیون افغانستان: بحران سیاسی را پایان دهید

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد به سیاسیون افغانستان: بحران سیاسی را پایان دهید
زلمی خلیلزاد به سیاسیون افغانستان:  بحران سیاسی را پایان دهید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته است زمان مصلحت افغان‌ها و پایان بحران سیاسی رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در صفحه تویتراش نوشته است:" زمان آن فرارسیده که افغانان مصحلت نموده و با کنار گذاشتن اختلافات شان بحران سیاسی ای را حل کنند که از انتخابات و تحلیف دوگانه به وجود آمده است."


آقای خلیلزاد می‌گوید که ویروس کرونا تهدید مرگباری را به میان آورده است. وی از تمام افغان‌ها می‌خواهد تا کشور و مردم‌شان را در اولویت قرار دهند، زیرا به گفتۀ او، این موضوع زنده‌گی و مرگ است.
فرستاده ویژه امریکا نیز افزوده است که ایالات متحده مایل است که هر چه زودتر آزادی زندانیان بر بنیاد توافق امریکا و طالبان آغاز شود. او افزوده که تاکنون هیچ زندانی علیرغم تعهد به انجام این کار، توسط دو طرف آزاد نشده است.
زلمی خلیلزاد می‌گوید که طالبان تعهد می کنند که زندانیان رها شده به تعهدات شان در توافقنامه صلح پابند خواهند بود و به میدان جنگ بر نخواهند گشت. نقض این کار پروسه صلح را تضعیف خواهد کرد.
در عین حال جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در توییترش نوشت که موقف حکومت دربارۀ رهایی زندانیان طالب تغییری نکرده‌است.
او نوشته است که طالبان باید کشتار افغان‌ها را متوقف کند و نیز تضمین بدهد که زندانیانی‌ که قرار است رها ‌شوند، به جنگ برنمی‌گردند.
به اساس توافق امريکا و طالبان، حکومت افغانستان بايد ۵ هزار زندانی طالبان را قبل از آغاز مذاکرات بين‌الافغانی آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала