ایالات متحده نه تنها از نظر مالی، بلکه از نظر اخلاقی مدیون جهان است

© REUTERS / Leah Millis ایالات متحده نه تنها از نظر مالی، بلکه از نظر اخلاقی مدیون جهان است
 ایالات متحده نه تنها از نظر مالی، بلکه از نظر اخلاقی مدیون جهان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه «ژینمین ژیباو» معتقد است که اقدامات امریکا مانع یکپارچگی جهان می شود که در مبارزه با کرونا ویروس بسیار ضروری است. ایالات متحده هنوز نیمی از بدهی های WHO را برای سال 2019 پرداخت نکرده و اکنون بودجه مالی را کاهش می دهد. وجیبه آنها در برابر جهان نه تنها مالی، بلکه اخلاقی است.

در دوره مهم مبارزه جامعه جهانی با  Covid-19، ایالات متحده بازهم مدیون سازمان صحی جهان (WHO) است. علاوه بر این، واشنگتن در نظر دارد بودجه پروژه های بهداشت جهانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که باعث یک واکنش گسترده بین المللی شده است. اینگونه اقدامات "ابرقدرت" نه تنها پرداخت ها به WHO را به تأخیر می اندازد، بلکه آن را در عرصه اخلاقی و مسوولیت بین المللی مدیون می سازد.

مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس

طبق اطلاعات موجود در وب سایت WHO، تا 29 فبروری، ایالات متحده هنوز نیمی از بدهی های خود را برای سال 2019 پرداخت نکرده و هزینه عضویت در سال 2020 بیش از 120 میلیون دالر است. براساس گزارش حکومت فدرال در بودجه سال مالی 2021 که کاخ سفید اخیراً به کنگره ایالات متحده ارسال کرده، در سال آینده امریکا قصد دارد از WHO حمایت مالی به مبلغ 58 میلیون دالر ارائه دهد و به عبارتی "بدهی" ادامه خواهد یافت.

حتی معالجه شدگان از کرونا ویروس را صدمه ریه طی 15 سال تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
حتی معالجه شدگان از کرونا ویروس را صدمه ریه طی 15 سال تهدید میکند

در حین اپیدمی، اقدامات امریکا تلاش های مشترک همه جهان در مبارزه با کووید 19 را تضعیف می کند.

این ویروس هیچ مرزی نمی شناسد، هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی با آن مبارزه کند، فقط یکپارچگی می تواند یک نیروی مشترک را تشکیل دهد. کاهش حمایت ایالات متحده از WHO و بهداشت جهانی برخلاف تلاش های فعلی جامعه بین المللی است که بر مبارزه با بیماری همه گیر تأثیر منفی می گذارد، با منافع امنیتی مطابقت ندارد و همچنین اعتبار ملی امریکا را تضعیف می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала