خلیلزاد: از حکومت همه‌شمول سخن گفت

© AP Photo / Jacquelyn Martinخلیلزاد: از حکومت همه‌شمول سخن گفت
خلیلزاد: از حکومت همه‌شمول سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا می‌گوید که سیاسیون افغانستان باید به یک توافق برسند و بحران را خاتمه بدهند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان ضمن تبریکی سال نو در صفحه تویتر‌ خو نگاشته است: "بهترین هدیهْ که رهبران افغان میتوانند در این موقع به کشور بدهند باید برای یک حکومت همه شمول به توافق برسند و به بحران سیاسی پایان دهند."


آقای خلیلزاد می‌گوید که برای بهره گیری از فرصت تاریخی صلح، اقدامات لازم را انجام دهند و برای مهار نمودن آفت کورناوایروس و مراقبت از مردم از آن، با همدیگر، به شمول طالبان، کار کنند.
پیش از این نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در صفحه تویتراش نیز نوشته بود:" زمان آن فرارسیده که افغانان مصحلت نموده و با کنار گذاشتن اختلافات شان بحران سیاسی ای را حل کنند که از انتخابات و تحلیف دوگانه به وجود آمده است."
زلمی خلیلزاد می‌گوید که طالبان تعهد می کنند که زندانیان رها شده به تعهدات شان در توافقنامه صلح پابند خواهند بود و به میدان جنگ بر نخواهند گشت. نقض این کار پروسه صلح را تضعیف خواهد کرد.
در عین حال جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در توییترش نوشت که موقف حکومت دربارۀ رهایی زندانیان طالب تغییری نکرده‌است.
به اساس توافق امريکا و طالبان، حکومت افغانستان بايد ۵ هزار زندانی طالبان را قبل از آغاز مذاکرات بين‌الافغانی آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала