روز جهانی زمین

© Fotolia / V.P.روز جهانی زمین
روز جهانی زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز جهانی زمین در روز اعتدال بهاری در نیمکره شمالی (یا اعتدال پاییز در نیمکره جنوبی) برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، روز جهانی زمین در روز اعتدال بهاری در نیمکره شمالی (یا اعتدال پاییز در نیمکره جنوبی) برگزار می شود ، زمانی که طول روز و شب تقریباً در سراسر جهان برابر است.
در روز زمین، هر فرد و موسسه ای باید به عنوان معتمد زمین عمل کند و به دنبال کارهایی باشد که می تواند در زمینه اکولوژی ، اقتصاد و اخلاق به سود مردم و سیاره انجام شود.
گفته می‌شود که سنت بزرگداشت روز زمین در اعتدال شبانه توسط «جان مک کونل» بازرگان و ناشر آمریکایی ، خالق پرچم کره زمین گذاشته شد.
وی در سال 1969 پیشنهاد داد كه روز زمین را در شهر سانفرانسیسكو (امریكا) در روز اعتدال شبانه ای جشن بگیرند و در نومبر 1969 پیش نویس جشن خود را در كنفرانس محیط زیست یونسكو ارائه داد.
مک کونل اعلامیه‌ی روز جهانی زمین را صادر کرد که 21 مارچ 1970 برای اولین بار در این شهر جشن روز زمین برگزار شد.

  دانشمندان: زمین باستانی سراسر آب بود - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: زمین باستانی سراسر آب بود

ایده روز زمین توسط دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر رهبران جهان پشتیبانی شد و در سراسر جهان گسترش یافت.
در این روز سالانه در دفتر مرکزی سازمان ملل در نیویورک (ایالات متحده امریکا) از سال 1972، "زنگ صلح" که در سال 1954 نصب شده است، از سکه های اهدا شده توسط کودکان همه قاره ها و همچنین سفارشات، مدال ها و دیگر شخصیت های افتخاری ریخته می شود. علاوه بر این، این زنگ به عنوان یک تماس برای نجات جان در زمین است.
او در لحظه دقیق شروع اعتدال بهاری در نیمکره شمالی و اعتدال پاییزی در نیمکره جنوبی شروع به زنگ زدن می کند. معنای این مراسم این است که برای یک دقیقه ، وقتی زنگ صلح زنگ می خورد ، مردم فکر می کنند چه کاری باید انجام دهند تا سیاره ما را نجات دهند ، خود را به عنوان شهروندان خود تحقق بخشند و زندگی همه زندگی در کره زمین را بهبود بخشند.
بخشی از این مراسم برافراشتن پرچم زمین است که توسط جان مک کانل در سال 1969 اختراع شد. این پرچم عکسی است از سیاره ما ، گرفته شده از فضا. در این ظرفیت، از تصویر کره زمین در پس زمینه آبی تیره که توسط فضانوردان فضاپیمای آپولو 17 در مسیر رسیدن به ماه گرفته شده است، اکنون استفاده شده است.
در سال 1997، پرچم زمین در جشن روز زمین در سازمان ملل به فضانورد اتحاد جماهیر شوروی آناتولی بریزوف اهدا شد. بعداً چندین نسخه از پرچم در ایستگاه فضایی «صلح» تحویل داده شد.
در روسیه مراسم "زنگ صلح در روز زمین" اولین بار در سال 1998 در مسکو برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала