واکنش روسیه به عدم پیشرفت مذاکرات بین الافغانی

© AFP 2023 / Alexander Nemenovمسکو
مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که آغاز مذاکرات بین الافغانی کُند پیش می رود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که روسیه آماده است تا در رفع تضادهای سیاسی داخلی در افغانستان و برگزاری سریع مذاکرات صلح بین الافغانی مساعدت نماید. اما بی ثباتی سیاسی داخلی در این کشور مانع شروع این پروسه می گردد.

مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل  - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات بین الافغانی باید در جریان 100 روز خاتمه یابد

به گفته وزارت امور خارجه روسیه ، روسیه با نگرانی به دنبال توسعه بحران سیاسی پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان است. در بیانیه این وزارت آمده است: "وضعیت فعلی نتیجه انتخابات سال 2014 را به یاد می آورد، هنگامی که یکی از نامزدها بدون اعلام نتایج شمارش آراء، برنده اعلام شد" . خاطرنشان می شود که این بار تقابل کاندیداهای اصلی ریاست جمهوری طولانی تر و حادتر شده است.

وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: "تأسف آور است كه تعمیق بی ثباتی سیاسی داخلی مانع پیشرفت در جهت آغاز مذاكرات فراگیر بین افغانها می گردد كه می تواند منجر به پایان جنگ طولانی مدت و دستیابی به آشتی ملی جامع است".

فدراسیون روسیه از کلیه نیروهای سیاسی مسئول جمهوری اسلامی افغانستان  می خواهد تناقضات را کنار بگذارند و یک دولت را بسازند که جهان آنرا به رسمیت بشناسند.

وزارت امور خارجه روسیه گفت: "روسیه آماده است تا به كمكهای احتمالی خود برای غلبه بر تضادهای سیاسی داخلی در افغانستان و انجام سریع گفتگوهای صلح بین افغانی ادامه دهد".

قابل ذکر است که اشرف غنی رئیس جمهور منتخب افغانستان، در 9 مارچ حین مراسم تحلیف را اجرا نمود و مسئولیت رسمی را به عهده گرفت. نخست وزیر عبدالله عبدالله ، با عدم بر رسمیت شناخت شکست خود در انتخابات، در همان روز نیز مراسم تحلیف موازی را برگزار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала