ایران آماده است در مبارزه با کرونا به امریکا و اروپا کمک کند

© AP Photo / Ronald Zakایران
ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود دو هفته پیش بود که آقای ترامپ برای ایرانی ها رجز می خواند و اظهار می داشت که اگر ایرانی ها شروط امریکا را محقق کنند و از امریکا تقاضای کمک کنند ممکن است امریکا به ایران کمک نماید

حالا مشخص شده که آقای ترامپ خود نیز به ویروسی که در لابراتوار های آسیای شرقی وابسته به سازمان اطلاعات این کشور تهیه شده، دست و پنجه نرم می کند، "چاه کن در چاه خود افتاد".

چند روز پیش با دوستان خبرنگار در امریکا و اروپا صحبت می کردم که یکی از آنها اظهار می داشت در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی کاغذ تشناب نایاب شده همه در تعجب هستند که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

 ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از کرونا برای سقوط رژیم ایران استفاده می نماید

ظاهرا پس از اینکه بحث انتشار ویروس کرونا در امریکا مطرح شده بسیاری از امریکایی ها به فروشگاه ها هجوم آورده اند و انواع و اقسام کالا و کنسرو و از جمله دستمال کاغذی نایاب شده و کاغذ تشناب حکم کالای لوکس وقاچاق را پیدا کرده.

حتی برخی به اسلحه فروشی ها هجوم برده اند و سلاح خریده اند تا با آن به مبارزه با کرونا بپردازند!!!

ظاهرا حدود 9500 نفر در امریکا مشکوک به کرونا در شفاخانه ها داخل بستر شدند و حدود 200 تن از آنها مرده اند.

دولت امریکا هم از حدود یک ماه پیش مطلع بوده که کرونا به امریکا رسیده اما تلاش داشته که ماجرا را از مردم مخفی نگه دارد و امیدوار بوده که بتواند به نوعی با آن مبارزه کند.

با توجه به اینکه آقای ترامپ ساختار بیمه رایگان سابق را از بین برد و بیش از نیمی مردم امریکا یعنی حدود یکصد و پنجاه میلیون نفر از هیچ بیمه ای برخوردار نمی باشند، بسیاری از مردم که به ویروس کرونا مبتلا شده اند از ترس هزینه های بالای معاینه و داکتر به درمانگاه ها مراجعه نکردند و به این دلیل پیش بینی می شود چندصد هزار امریکایی در حال حاضر مبتلا به ویروس کرونا شده اند و بزودی علایم این ویروس روی آنها ظاهر خواهد شد.

دولت امریکا مجبور شده حدود یک هزار میلیارد دالر بودجه برای مبارزه با کرونا اختصاص دهد که این بودجه شامل حقوق دادن به میلیون ها امریکایی طی مدت کرانتین به دلیل کرونا و تست رایگان ویروس می باشد.

جان باختن ۱۰ مهاجر افغان در ایران در نتیجه ابتلا به کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
جان باختن ۱۰ مهاجر افغان در ایران در نتیجه ابتلا به کرونا ویروس

قطعا اگر آقای ترامپ بیمه معالجه نیمی از مردم امریکا را قطع نمی کرد امروزه دولت این کشور مجبور نمی بود چنین هزینه هایی را انجام دهد.

بر اساس ادعای برخی از دوستان در امریکا احتمال رکود شدید اقتصادی بسیار زیاد است و حتی ممکن است این ماجرا منجر به فروپاشی اقتصاد آمریکا بگردد.

همچنین این دوستان باور دارند ماجرای انتشار این ویروس می تواند تاثیر بسیار زیادی روی انتخابات آتی ایالات متحده بر علیه ترامپ و سیاست های اقتصادی و حفظ الصحه داشته باشد، مخصوصا که طبق قوانین امریکا مالکان کار به راحتی می توانند کارگران را تا زمانی که کاری ندارند اخراج کنند و هیچ حقوق و مزایایی به آنها ندهند و معلوم نیست که پس از پایان ماجرا باز هم این کارمندان بتوانند سر کار قبلی خود برگردند یا اینکه اصلا کار قبلی وجود داشته باشد یا نه.

به هر صورت ایرانی ها مانند امریکایی ها نیستند که بخواهند شرط و شروط بگذارند و برای کارهای انسان دوستانه گرو کشی نمی کنند هم می توانند تجارب خود در مبارزه با کرونا را به امریکایی ها منتقل کنند و هم اینکه کنسرو و مواد غذایی و حتی کاغذ تشناب را برای آمریکایی ها بفرستند.

مشکل اصلی در این است که فعلاً دولت امریکا هرگونه صادرات از ایران به امریکا را ممنوع کرده و خوب طبیعتا اگر دولت این کشور به فکر مردم خود است باید این تحریم ها را بردارد تا ایران بتواند کمک های خود برای مردم امریکا را ارسال کند.

شایان ذکر است که این ماجرا نسبت به کشورهای اروپایی نیز صدق می کند و مردم این کشورها باید از دولت های خود مطالبه کنند تا گوش به فرمان آمریکا نباشند وگرنه ... حالا به دنبال دستمال کاغذی باید بگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала