امریکا به کدام دلیل روسیه را از سوریه بیرون نمی تواند

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا به کدام دلیل روسیه را از سوریه بیرون نمی تواند
امریکا به کدام دلیل روسیه را از سوریه بیرون نمی تواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا می تواند پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در سوریه را با هدف قرار دادن ۳۰۰-۴۰۰ راکت بی جی ام ۱۰۹ Tomahawk نابود کند.
توافق روسیه و ترکیه روی سند مشترک برای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
توافق روسیه و ترکیه روی سند مشترک برای سوریه

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین سیوکوف معاون رئیس اکادمی راکت و توپخانه علوم روسیه برای سیاست گذاری اطلاعات، در مجله صنعتی نظامی نوشت: ایالات متحده امریکا می تواند پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در سوریه را با هدف قرار دادن ۳۰۰-۴۰۰ راکت BGM ۱۰۹ Tomahawk نابود کند.
به گفته وی، جنگ افزار هسته ای مانع برای بیرون کردن نیروی هوافضای روسیه از سوریه است.
بر اساس گفته سیوکوف، درگیری ها در خاورمیانه نیاز روسیه به ناو هواپیمابر ها را نشان داد، زیرا ناو هواپیمابر دریاسالار کوزنتسف در سوریه نزدیک به ۴۰۰ هدف را بیشتر نسبت به زیردریایی ها و راکت های که از کشتی ها شلیک شده بود، نابود کرد.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در سوریه پس از یک سلسله تظاهرات و بحران داخلی در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و مخالفان دولت سوریه با تشکیل گروه های درگیری ها را با دولت سوریه آغاز کردند.

از جمله  جبهه نصرت قبلاً شاخه رسمی القاعده در سوریه بوده اما در سال ۲۰۱۶ نام خود را به جبهه فتح شام تغییر داد و از القاعده جدا شد یا همان تحریر الشام (النصره سابق) که در اوایل سال ۲۰۱۷ با ادغام چند گروه اسلامگرا تشکیل شد. از ۲۳ نوامبر ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ جبهه اسلامی ائتلاف چند گروه اسلام‌گرای سلفی، در بخش‌های مختلف سوریه فعال بود اما بسیاری از گروه‌های آن در ۲۸ می ۲۰۱۸ به همراه ارتش آزاد سوریه و با حمایت ترکیه جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه را تشکیل دادند.

حکومت سوریه نیز از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

روسیه و ایران با درخواست رسمی دولت سوریه به این درگیری ها پیوست، اما ائتلاف به رهبری امریکا و ترکیه بدون درخواست دولت سوریه به این درگیری ها پیوستند.

داعش از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود. از اوایل سال ۲۰۱۹ مناطق تحت کنترل خود را، تماماً از دست داده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала