امریکا جاسوس اسرائیلی را با هلیکوپتر از لبنان بیرون کرد

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا جاسوس اسرائیلی را با هلیکوپتر از لبنان بیرون کرد
امریکا جاسوس اسرائیلی را با هلیکوپتر از لبنان بیرون کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هلیکوپتر امریکایی جاسوس اسرائیل را روز گذشته از لبنان فرار داد.
حزب نتانیاهو برنده احتمالی انتخابات/ مردم اسرائیل از انتخابات خسته شدند - اسپوتنیک افغانستان
حزب نتانیاهو برنده احتمالی انتخابات/ مردم اسرائیل سرانجام خسته شدند

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه لبنانی النهار نوشت: روز پنجشنبه یک هلیکوپتر امریکایی «عامر الفاخوری» جاسوس اسرائیل را از سفارت واشنگتن در بیروت به بیرون از لبنان منتقل کرد.

چند روز پیش دادگاه نظامی لبنان زیر فشار امریکا حکم آزادی عامر الفاخوری را صادر کرد، که سبب خشم لبنانی‌ها شد و واکنش‌های زیادی در پی داشت.

حزب‌الله لبنان به صدور حکم دادگاه نظامی لبنان برای آزادی قصاب الخیام به‌ شدت واکنش نشان داده اعلام کرد، که این حکم زیر فشارها و تهدیدهای امریکایی صادر شده است.

پس از آن «غسان الخوری» قاضی جنایی لبنان حکم صادر شده دادگاه نظامی در خصوص آزادی «عامر الفاخوری» جاسوس اسرائیل در این کشور را مورد بررسی قرار داده و از دادگاه تجدید نظر خواست تا این حکم را لغو کرده و حکم بازداشت و محاکمه مجدد وی را صادر کند.

امریکا در حالی الفاخوری را از لبنان بیرون کرده که روز گذشته قاضی امور فوری لبنان در نبطیه٬ دستور ممنوع الخروجی وی را صادر کرده بود.

زیر خارجه لبنان در پی اقدام آمریکا در فراری دادن جاسوس دانه‌درشت اسرائیل، سفیر واشنگتن در بیروت را احضار کرد.

ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان دیروز (جمعه) دورتی شیا، سفیر امریکا در لبنان را فراخواند.

بر اساس گزارش رسانه های لبنانی، وزیر خارجه این کشور سفیر امریکا در بیروت را برای ارائه توضیحاتی درباره علل و نحوه انتقال عامر الفاخوری از سفارت امریکا در منطقه عوکر به خارج لبنان احضار کرده است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این رسانه های لبنانی گزارش کردند، یک هیلکوپتر امریکایی عصر روز پنجشنبه در حوالی سفارت امریکا در بیروت فرود آمد و الفاخوری را که از برجسته ترین مزدوران اسرائیل در زمان اشغال جنوب لبنان محسوب می‌شود، به خارج از لبنان منتقل کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала