سفارت افغانستان در تهران در مورد وضعیت صحی یعقوب یسنا معلومات داد

© فیسبوک یعقوب یسنا آلوده شدن یعقوب یسنا و همسرش به ویروس کرونا در ایران
آلوده شدن یعقوب یسنا و همسرش به ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت افغانستان در تهران می‌گوید که وضعیت همسر یعقوب یسنا، استاد دانشگاه کشور رو به بهبود است و او نیز با کمک اکسیژن تحت مراقبت قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، چهار روز پس از آن‌که یعقوب یسنا، نویسنده‌‎ی جوان و مشهور افغان ابتلای خود و همسرش را به ویروس کرونا تأیید کرد، اکنون سفارت افغانستان در تهران اعلام کرده است که وضعیت همسر آقای یسنا رو به بهبود است و خود او نیز با کمک آکسجن تحت مراقبت قرار دارد.

سفارت افغانستان در تهران امروز (شنبه، 2 حمل) در اعلامیه‌ای گفته است که این سفارت از هفته‌ی گذشته که از وضعیت صحی یعقوب یسنا با خبر شد، موضوع را با وزارت خارجه در جریان گذاشته و اقدامات لازم را در راستای تداوی او انجام داده است.

به نقل از اعلامیه، آقای یسنا و همسرش در شفاخانه «شهید صدوقی» در ولایت یزد ایران تحت مراقبت صحی قرار دارند و«طبق آخرين تماس‌ها با مسئولين شفاخانه وضعيت همسر استاد يسنا رو به بهبود است و استاد يسنا نيز با كمك آكسيژن/آکسجن تحت مراقبت قرار دارد».

سفارت افغانستان در تهران همچنان گفته است که مسئولین دانشگاهی که آقای یسنا در آن مصروف تحصیل است، در قسمت مراقبت از چهار فرزند او اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

درمان نخستین بیمار کرونایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
درمان نخستین بیمار کرونایی در افغانستان

این سفارت همچنان گفته است که اقدامات لازم در جهت تداوی آقای یسنا ادامه دارد و از مردم نیز خواسته است که در مورد وضعیت یعقوب یسنا «اخبار منفی» نشر و پخش نکنند.

از سویی هم، سفارت افغانستان در تهران گفته است که مسئولین امور دیپلماتیک ایران اطمینان داده‌اند که شفاخانه‌های موظف برای تداوی افراد مبتلا به ویروس کرونا، برای همه به‌شمول شهروندان افغان خدمات یکسان ارایه می‌کنند.

این در حالی است که اخیرا شماری از مهاجران افغان در ایران از برخورد دوگانه‌ی مسئولان صحی ایران با آنان سخن گفته‌اند. به گفته‌ی این مهاجران، ایران شهروندان افغان مبتلا به ویروس کرونا را درمان نمی‌کند.

براساس آمار رسمی دولت ایران، تا کنون بیش از 19 هزار نفر در آن کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و یک‌هزار و 433 نفر دیگر نیز در اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала