شایع ترین شکل ابتلا به ویروس کرونا

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehشایع ترین شکل ابتلا به ویروس کرونا
شایع ترین شکل ابتلا به ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس داده‌های جمع آوری شده در چین، اکثریت مبتلایان به ویروس کرونا تنها علائم خفیف این بیماری را تجربه می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، داده‌های جمع آوری شده در هنگام شیوع عفونت ویروس کرونا در چین حاکی از آن است که اکثریت قریب به اتفاق بیماران تنها علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند.

بحران کرونا در نیویارک؛ سه هزار مبتلا در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
بحران کرونا در نیویارک؛ سه هزار مبتلا در یک شبانه‌روز

براساس گزارشی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین منتشر شده است، بیش از 80 درصد از بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا دچار نوعی خفیف کووید 19 شده‌اند. 14 درصد بیماری شدید را تجربه کرده و برای 5 درصد بیماری در سطح بحرانی ارزیابی شده است.

در ازای هر 100 زن مبتلا به ویروس کرونا، 106 مرد نیز مبتلا شده‌اند. این در حالی است که 2.8 درصد از مردان بیمار جان خود را از دست داده‌اند؛ میزان مرگ و میر در زنان اندکی پایین‌تر و 1.7 درصد بوده است. این بیماری به ویژه برای افراد مسن خطرناک است. تنها 0.2٪ از بیماران زیر 49 سال فوت کردند، در حالی که در بین بیماران بالای 80 سال، مرگ و میر 14.8 درصد بوده است.

طبق مطالعه دیگری که در مجله طبی Pediatrics منتشر شده است، کودکان بهترین ناقلان ویروس کرونا هستند زیرا که در بیش از 90 درصد موارد علائم بیماری را نشان نمی‌دهند.

براساس آخرین داده‌ها، در جهان بیش از 278 هزار نفر به ویروس کرونا آلوده‌اند. بیش از 11 هزار نفر جان باخته و 89 هزار نفر نیز درمان شده‌اند.

روز پنجشنبه (19 مارچ) کمیسیون دولتی صحی در چین اعلام کرد که 80 هزار و 928 مورد از عفونت جدید ویروس کرونا در کشور ثبت شده است و 70 هزار و 420 بیمار بهبود یافته و همچنان کرونا در این کشور جان سه هزار و 245 نفر را گرفته است.

براساس داده‌های اخیر، در سراسر جهان 11 هزار و 400 نفر به اثر ویروس کرونا جان باخته اند و 275 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند و همچنان 88 هزار نفر درمان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала