پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی

© AFP 2023 / Mandel Nganپیش بینی صندوق بین المللی پول درباره تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی
پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس بخش سیاستگذاری و بررسی راهبردی صندوق بین المللی پول پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا را بسیار بد پیش بینی کرد.
پزشک ایتالیایی: ویروس کرونا جوان و پیر نمی شناسد - اسپوتنیک افغانستان
پزشک ایتالیایی: ویروس کرونا جوان و پیر نمی شناسد

به گزارش اسپوتنیک، مارتین مولیزن رئیس بخش سیاستگذاری و بررسی راهبردی صندوق بین المللی پول، در مصاحبه‌ای که در سایت این سازمان منتشر شده است، پیش بینی کرد، که پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کووید 19 بسیار بد خواهد بود، اما با این حال می‌توان بر این پیامدها پیروز شد.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: با توجه به همه گیری و قرنطینه که در بسیاری از کشورها انجام می‌شود، هم تولید و هم تقاضا کاهش می‌یابد. در وهله اول، بخش خدمات، گردشگری و سایر صنایعی که در تعامل مستقیم با مردم هستند، متضرر خواهند شد. این امر به رکود شدید فعالیت‌های اقتصادی منجر خواهد شد که به کل اقتصاد از جمله بخش مالی آن ضربه خواهد زد.

در عین حال مولیزن بر این باور است، که اکنون موسسات مالی باید نسبت به سال 2009 برای رویارویی با بحران اقتصادی جهانی آمادگی بهتری کسب کنند.

به گفته وی، گسترش مداوم اقتصاد و رشد اشتغال که پیش از همه گیری این ویروس توسط میانگیر انجام گرفته است، قادر به کاهش اثرات منفی بر سرعت فعالیت اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: این بحران زمانی به وجود آمده است که ما امیدواریم به آمادگی برای مقابله با چنین ضربه‌ای هستیم. اگرچه ممکن است عواقب آن کاملاً شدید باشد.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 11 مارچ سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر اعلام کرد. بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهان تا اکنون در جهان بیش از 230 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند، که بیشتر آلوده شدگان در کشورهای اروپایی قرار دارند. تا اکنون بیش از 10 هزار نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

در روسیه، براساس داده های اخیر، 253 مورد بیماران مبتلا به ویروس کرونا ثبت شده است، 12 نفر در حال حاضر درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала