اقدامات جدید ترامپ برای مقابله با کرونا

© REUTERS / LEAH MILLIS اقدامات جدید ترامپ برای مقابله با کرونا
 اقدامات جدید ترامپ برای مقابله با کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از تصمیم دولتش در خصوص اقدامات جدید برای مقابله با ویروس کرونا صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، روز جمعه 20 مارچ در نشست توجیهی با ستاد ویژه کرونا از اتخاذ تدابیر جدید برای محافظت ساکنان کشورش در برابر ویروس  همه گیر COVID-19 ناشی از كروناویروس SARS-CoV-2 خبر داد.

در این جلسه اعلام شد که نمایندگان وزارت خزانه داری موظف اند مهلت تشکیل اسناد مالیاتی برای آمریکایی ها را از 15 آپریل تا 15 جولای به تعویق بیندازند. این امر به خانواده ها و کارآفرینان کمک خواهد کرد.

مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس

دولت دونالد ترامپ همچنین وعده سپرد که جریمه ها و برداشت فیصدی از تاخیر در اظهارنامه مالیاتی را لغو می‌کند.

دولت دونالد ترامپ، از تهیه بسته‌های حمایتی برای حمایت از افرادی که به دلیل محدود‌یت‌های رفت‌وآمد و یا بسته‌شدن مراکز تجاری و دفاتر، کار خود را از دست داده‌اند، خبر داد. موضوع ارسال پول نقد برای شهروندانی که کار خود را از دست داده‌اند نیز مطرح شده است. 

همچنین وزیر تحصیلات نیز اعلام کرد كه شهروندان آمریكایی می توانند تا 60 روز دیگر قرضه های تحصیلی شان را پرداخت نکنند.

ترامپ همچنین از گسترش دسترسی بیماران مسن به خدمات بهداشتی به گزینه‌های جدیدی برای بهره گرفتن از خدمات بهداشتی خبر داد. وی اضافه کرد که دولت وی همچنین در تلاش است تا آزمایش‌ها را گسترش دهد و اینکه آمادگی دارد که از کنگره آمریکا ار محرک اضافی برای پیشبرد اقتصاد را درخواست کند.

شایان ذکر است که تا روز جمعه بعدازظهر شمار مبتلایان به ویروس COVID-19 در آمریکا بیش از 16 هزار نفر اعلام شد که از این تعداد بیش از 200 نفر جان باختند. اما  بر اساس اطلاعیه دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا‏، شمار فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به 250 نفر و شمار مبتلایان به این بیماری به 19 هزار و 624 نفر رسیده است.

شیوع بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا در اواخر سال 2019 در منطقه مرکزی چین ثبت شد و بعداً به بیش از 180کشور گسترش یافت و از سوی سازمان بهداشت جهانی بعنوان یک بیماری همه گیر شناخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала