Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مخالفت ها برای برگزاری المپیک 2020 شدت گرفت

© REUTERS / Kim Kyung-HoonПассажирка в медицинской маске на борту круизного лайнера Diamond Princes, помещенного в карантин у японского порта Йокогама
Пассажирка в медицинской маске на борту круизного лайнера Diamond Princes, помещенного в карантин у японского порта Йокогама - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسای کمیته المپیک کشورهای مختلف به صورت جدی و فوری خواهان لغو المپیک توکیو 2020 هستند.

روسای کمیته های ملی المپیک نروژ، آلمان، برزیل و اسلوونی از IOC خواستند تا بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو را به تعویق بیندازد.

در روزهای اخیر ورزشکاران و مقامات بین المللی با درخواست هایی که برای تعویق بازی های ۲۰۲۰ توکیو داشتند، کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن را که اصرار به برگزاری بازی ها در زمان تعیین شده دارند تحت فشار قرار داده اند.

رئیس کمیته ملی المپیک اسلوونی نیز با درخواست از تعویق المپیک تاکید کرد ورزشکاران در این شرایط فرصت برابری برای تمرین جهت حضور در بازیهای ۲۰۲۰ نخواهند داشت.

در همین حال یورگن کِسینگ، مدیر ورزشکاران آلمان از کمیته بین‌المللی المپیک خواست به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا بازی های ۲۰۲۰ توکیو را به تعویق بیندازد.

رئیس کمیته المپیک برزیل هم تاکید کرده بهتر است بازی های توکیو تا سال ۲۰۲۱ به تعویق بیفتد.

از سویی رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایتالیا نیز برگزاری رقابت های المپیک را یک اشتباه بزرگ و تاریخی خوانده است.

با این حال کائوری یاماگوچی یک عضو کمیته ملی المپیک ژاپن نیز در این باره گفته: وقتی که ورزشکاران نمی توانند خود را برای المپیک آماده کنند، باید بازیها به تعویق بیفتد.

شیوع ویروس کرونا تمام ورزش جهان را تحت تاثیر قرار داده و تعداد زیادی از مسابقات انتخابی المپیک لغو شده است. به گفته IOC تاکنون ۵۷ درصد سهمیه ها توزیع شده، با این شرایط توماس باخ تاکید کرد در این زمان صحبت درباره تعویق المپیک زود است.

این در حالی است شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مسابقات مختلف انتخابی المپیک به تعویق بیفتد با این شرایط کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد بازی های ۲۰۲۰ به موقع برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала