نشنال اینترست از یک نقطه ضعف بمب‌افکن تو-160 روسیه پرده برداشت

© AP Photo / Royal Air Forceنشنال اینترست از یک نقطه ضعف بمب‌افکن تو-160 روسیه پرده برداشت
نشنال اینترست از یک نقطه ضعف بمب‌افکن تو-160 روسیه پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب‌افکن استراتژیک تو-160 روسیه به جز یک نقطه ضعف که در آن از تکنالوژی رادارگریزی استفاده نشده است، دیگر هیچ نقص یا نقطه ضعف در طراحی آن وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشنال اینترست در مقالۀ جدید اش از یک نقطه اصلی ضعف بمب‌افکن تو-160 روسیه پرده برداشته است.

نشریه امریکایی نوشته است که بمب‌افکن استراتژیک تو-160 روسیه به جز یک نقطه ضعف که در آن از تکنالوژی رادارگریزی استفاده نشده است، دیگر هیچ نقطه ضعف یا نقص در طراحی آن دیده نمی‌شود.

طیاره بمبارد ستراتیژیک تو - ۱۶۰ - اسپوتنیک افغانستان
تو-160 بهترین طیاره نظامی استراتیژیکی جهان

در مقاله آمده است: «سریع‌ترین، بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین بمب‌افکنی که تا کنون ساخته شده است».

نویسنده این مقاله یادآور می‌شود که روسیه در حال حاضر در حال نوسازی تو-160 است که بر روی آن موتورهای پیشرفته و اویونیک (الکترونیک هوانوردی) نصب خواهد شد.

طراحی بال‌های متغیر و پس خمیده همچنان مزایای خاصی به طیاره می‌بخشد. بنابراین، در هنگام پرواز با سرعت کم، بال راست آن کمک می‌کند تا طیاره پرواز کند و در سرعت های زیاد بال پس خمیده بهتر به آیرودینامیک یا هواپویش کمک می‌کند.

توپولف تو-160 بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت ساخت شرکت توپولف در کشور روسیه است. این بمب‌افکن تا حدی از خصوصیات پنهان‌کاری شامل کاهش نیمرخ راداری و بازتاب گرمایی برخوردار است و به‌طور کلی قابل مقایسه با بمب‌افکن امریکایی بی-1 لنسر است در حالی که ابعاد آن بزرگتر است و ظرفیت حمل مهمات بیشتری دارد. این بمب‌افکن دارای قابلیت حمل بمب هسته‌ای و متعارف می‌باشد و آخرین بمب‌افکن استراتژیک ساخت شوروی است که بزرگترین طیارۀ جنگی، بزرگترین طیارۀ مافوق صوت و بزرگترین طیاره با قابلیت بال متغیری است که تاکنون ساخته شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала