وزیر صحت‌عامه به مردم: وضعیت اضطراری است، لطفاً در خانه بمانید

© Photo / Government Media and Information Centerوزیر صحت‌عامه به مردم: وضعیت اضطراری است، لطفاً در خانه بمانید
وزیر صحت‌عامه به مردم: وضعیت اضطراری است، لطفاً در خانه بمانید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت افغانستان پیش از چاشت امروز اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به 34 تن رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت‌عامه افغانستان، امروز یکشنبه (3 حمل) اعلام کرد که پس از بررسی نمونه‌های مشکوک به ویروس کرونا، ده مورد مثبت شناسایی شده است.

به گفتۀ آقای فیروز، سه مورد تازه در هرات، دو مورد در زابل، دو مورد در کابل – دو تن از دیپلمات‎های خارجی – یک مورد در بلخ، یک مورد در غزنی و یک مورد دیگر در قندهار به ثبت رسیده است.

با ثبت سه مورد تازه در هرات، آقای فیروز خواستار قرنطین شهر هرات شد و از باشند‌گان این ولایت خواست که از خانه‌های‌شان بیرون نشوند.

آقای فیروز گفت که دو مورد مشکوک در مجلس نماینده‌گان نیز شناسایی شده است.

هرات در غرب کشور به دلیل هم‌مرز بودن با ایران و بازگشت مهاجران از این کشور بیشترین شمار مبتلایان را دارد. به گزارش وزارت صحت، روزانه حداقل ده هزار مهاجر از ایران وارد هرات و سپس به ولایت‌های دیگر می‌روند.

آقای فیروز تصریح کرد که در هفتۀ پیش‌رو شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش چشم‌گیر خواهد داشت و اگر وضعیت همین‌گونه دوام کند، شماری از شهرها قرنطینه خواهد شد. او از مالکان رستورانت‌ها، پارک‌ها، حوض‌های آب‌بازی، حمام‌‎های عمومی خواست که فعالیت‌شان را متوقف کنند.

ثبت نمونه‌های مشکوک در کابل به دلیل جمعیت انبوه بر نگرانی مسوولان صحی افزوده است. آقای فیروز برای پیش‌گیری از گسترش ویروس در سطح شهر کابل خواستار کمک فوری شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала