ویروس کرونا؛ کمبود زمین و پارکینگ برای هواپیماها در سراسری جهان

© Sputnik / Maksim Blinovویروس کرونا؛ کمبود زمین و پارکینگ هواپیما در سراسری جهان
ویروس کرونا؛ کمبود زمین و پارکینگ هواپیما در سراسری جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخاطر شیوع خطرناک ویروس کرونا، بیشتر کشورهای مجبور شده اند که مرزهای خود را ببندند، و شرکت‌های هواپیمایی تعداد پروازها را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Simple Flying، زمین دیگر فضای کافی برای  پارکینگ هواپیما ندارد، به ویژه با توجه به این واقعیت که انتقال هواپیماها به پارکینگ های از راه دور غیرممکن است، وضعیت به ویژه حاد شد. اکثرا شرکت ها قصد دارند از فرودگاه های اصلی و مراکز اصلی خود برای اسکان هواپیماها استفاده کنند، اما این امر برای همه هواپیماهای جهان امکان پذیر نیست و بخشی از خدمه ها در مرخصی اجباری اعزام شده اند و هواپیما ها باید موقتاً در شوخی قرار گیرند. و این به یکی از چالش های صنعت هواپیمایی تبدیل شده است.

شورش در یکی از زندان‌های سریلانکا بخاطر شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
شورش در یکی از زندان‌های سریلانکا بخاطر شیوع ویروس کرونا

به عنوان مثال ، لوفت هانزا آلمان در حال حاضر 150 فروند هواپیما از جمله کل ناوگان ایرباس A380s خود را در پارکینگ گذاشته است - این شرکت مناطقی را در فرودگاه های فرانکفورت و هامبورگ و همچنین فرودگاه برلینبورگ اشغال کرده است که به بهره برداری نرسیده است. شرکتهای هواپیمایی آمریكایی دلتا ایرلاینس همچنین هواپیماهای خود را در چندین فرودگاه آمریكایی مستقر کرده است، اما جا برای همه هواپیماهای خود ندارد.

با این حال شرکت های بزرگ جهان از جمله Qantas استرالیا ، امارات متحده عربی و شرکت هواپیمایی کره جنوبی کره جنوبی تاکنون تصمیم نگرفته اند که هواپیما خویش را در کجا نگهداری کنند.

کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی بر این باورند که در آینده نزدیک می توان تعداد فرودگاه های جهان را افزایش داد که این امر به پارکینگ هواپیماهای بلااستفاده به پارکینگ موقت تبدیل می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала