جان باختن در حدود 40 نیروی امنیتی افغان در دو شبانه روز گذشته

© Photo / 207 Zafar / 207 Zafarجان باختن در حدود 40 نیروی امنیتی افغان در دو شبانه روز گذشته
جان باختن در حدود 40 نیروی امنیتی افغان در دو شبانه روز گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بربنیاد گزارش‌ها در دو شبانه روز گذشته تنها در ولایت‌های زابل، کاپیسا و بغلان در حدود 40 نیروی دولتی جان باخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فرماندهی پولیس ولایت کاپیسا، می‌گوید که شام روز جمعه (1 حمل) در یک حمله طالبان بریک پاسگاه نیروهای پولیس محلی و خیزش مردمی در ولسوالی نجراب، به‌شمول سه تن از جنگجویان طالبان چهار پولیس محلی و خیزش مردمی کشته شدند.

شایق شورش، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کاپیسا گفت: «تاریکی شب بود و باران می‌بارید، اما نیروهای امنیتی زود به محل رسیدند؛ سه جنگ‌جوی طالبان در جنگ کشته شدند و چهار چهار پولیس محلی شهید شدند و یک تن دیگر زخمی شده‌است».

 اما یک نماینده مردم کاپیسا در مجلس می‌گوید که ده تن از نیروهای پولیس محلی و خیزش مردمی در این حمله طالبان کشته و زخمی شده‌اند. 

به گفته این نماینده مجلس، در این حمله، الیاس یکی از فرماندهان پیشین جهادی نیز  جان باخته‌است. اما مسوولان حکومتی این آمار را نمی‌پذیرند.

سید محمد، عضو نیروهای خیزش مردمی در کاپیسا گفت: «نه کسی بحران را مدیریت کرد و نه کسی به کمک ما آمد».

محمد قسیم، از بسته‌گان قربانیان نیز اظهار داشت:  «جوانان ما کشته می‌شوند اما کسی حتا نیست که زخمی‌ها را تداوی کند».

در همین حال، منابع محلی ولایت بغلان می‌گویند که طالبان جمعه‌شب دو پولیس محلی را در بغلان مرکزی در یک پاسگاه به قتل رسانیدند و پنج تن دیگرشان را باخود برده‌اند.

این همه در حالی است که صبح روز جمعه در حمله طالبان بر یک پایگاه مشترک نیروهای ارتش و پولیس در ولایت زابل هفده تن از این نیروها جان باختند.

محمد عمر عمری، عضو شورای ولایت زابل بیان داشت: «سربازانی که زنده ماندن شجاعانه تا صبح جنگیدند، اما متاسفانه نیروهای کمکی برای آنان فرستاده نشد؛ نه ازسوی پولیس و ارتش نه از سوی رهبری ولایت زابل».

با این حال، نیکولاس کی، فرستاده غیرنظامی ناتو در افغانستان این حمله طالبان را که در روز نوروز انجام شد، شرم‌آور می‌داند و آن را نکوهش می‌کند: «حمله وحشیانه طالبان را بر نیروهای امنیتی افغانستان در زابل نکوهش می‌کنم. در میان یک بیماری همه‌گیر در جهان و پس از تعهد به صلح، چگونه مردمی می‌توانند که در نوروز دستور حمله را بر هم وطنان افغان شان بدهند و بر آنان حمله کنند؟ شرم آور است!»

با این هم وزارت دفاع ملی می‌گوید که در عملیات‌های دفاعی آنان در برابر حمله‌های طالبان در دو روز گذشته به ده‌ها تن از جنگجویان طالبان کشته و زخمی شده‌اند، اما طالبان در این باره چیزی نگفته‌اند.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی اظهار داشت: «طالبان در ولایت‌های کندز، بغلان، فاریاب، جوزجان و بلخ تلفات زیاد دیده‌اند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала