دوره نهفتگی بیماری کرونا به‌طور میانگین چند روز است؟

© AP Photo / Wang Yuguoدوره نهفتگی بیماری کرونا به‌طور میانگین چند روز است؟
دوره نهفتگی بیماری کرونا به‌طور میانگین چند روز است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان دانشکده طبی عمومی دانشگاه جان هاپکینز در امریکا در باره دوره نهفتگی بیماری ویروس کرونا به‌طور میانگین توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Annals of Internal Medicine، محققان دانشکده طبی عمومی دانشگاه جان هاپکینز در امریکا با مطالعه 181 بیمار مبتلا به کووید-19 که در اثر ویروس جدید کرونا ایجاد می‌شود، دریافتند که دوره نهفتگی این بیماری به طور میانگین 5.1 روز است. همچنان مشخص شد 97.5 درصد از افراد آلوده به ویروس در طول 11.8 روز علایم ابتلا به بیماری را نشان می‌دهند.

امریکا با بیش از 26 هزار مورد ابتلا به کرونا در مقام سوم جهان قرار گرفته‌است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا با بیش از 26 هزار مورد ابتلا به کرونا در مقام سوم جهان قرار گرفته‌است

یافته‌های این تحقیقات بدین معنی نیست که پس از سپری شدن 5 روز می‌توان از عدم ابتلا به بیماری اطمینان حاصل کرد، بلکه به این معنی است که دوره 14 روزه فعلی که برای قرنطینه شخص پس از احتمال آلودگی به ویروس در نظر گرفته شده‌ است، مدت زمان مناسبی محسوب می‌شود. البته در موارد دارای ریسک بالا ممکن است دوره قرنطینه و نظارت بیش از 14 روز به طول انجامد. بر اساس این تحقیقات از هر 10 هزار شخص آلوده به ویروس، حدود 101 نفر پس از 14 روز علایم بیماری را بروز می‌دهند.

دوره نهفتگی فاصله زمانی بین لحظه آلوده شدن به یک ارگانیسم پاتوژنیک و بروز علایم بیماری در شخص میزبان است. مدت این دوره در بیماری‌های مختلف، ممکن است تفاوت قابل توجهی داشته باشد. برای مثال دوره نهفتگی آنفلوانزا بین یک تا سه روز است در حالی که دوره نهفتگی سرخکان بین 9 تا 12 روز است. درک صحیح دوره نهفتگی بیماری، کلید کنترول شیوع آن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала