غرس یک اصله نهال توسط اشرف غنی به استقبال از سال نو

© ارگ ریاست جمهوری غرس یک اصله نهال توسط اشرف غنی به استقبال از سال نو
غرس یک اصله نهال توسط اشرف غنی به استقبال از سال نو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز به استقبال از سال نو و بهار نو یک اصله نهال در صحن ارگ ریاست جمهوری غرس نمود.
 اشرف غنی طی پیامی از آینده درخشان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی طی پیامی از آینده درخشان خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز به استقبال از سال نو و بهار نو، یک اصله نهال را در صحن ارگ ریاست جمهوری غرس نمود و برای یک افغانستان سرسبز و مترقی دعا کرد.

در این مراسم که رئیس جمهور کشور از سوی بانوی اول، استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، محمد یوسف غضنفر نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی، فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا، محمد یعقوب حیدری والی کابل و شماری از اعضای کابینه همراهی می گردید، رئیس جمهور غنی گفت که امروز طبیعت به فرمان خداوند (ج) دوباره زنده شده است و مسئولیت همه افغانستانی ها است که در سرسبزی کشور سهم بگیرند.

ارگ ریاست جمهوری در ادامه نوشته است، که رئیس جمهور کشور خاطرنشان ساخت که در گذشته ۷۰ درصد جنگلات افغانستان سبز بودند، اما قسمت زیاد این جنگلات در جریان جنگ ها و بدختی ها از بین رفت؛ حالا وظیفۀ ما است که این جنگلات را دوباره احیا و کشور خویش را سرسبز نمائیم.

رئیس جمهور غنی با اشاره به کارنامه های داکتر تتسو ناکامورا گفت، که موصوف شیوۀ جدید احیای جنگلات را در افغانستان نهادینه ساخت؛ ملت افغانستان باید کارنامه ها و کارشیوۀ وی را تعقیب نمایند. وی افزود: شیوه های جدید که از سوی جاپانی ها تجربه شده است، نشان می دهد که جنگلات در مدت دونیم سال سبز می شوند و نمونۀ بارز آن، دشت گنبیری در شرق افغانستان است.

رئیس جمهور کشور گفت که حکومت افغانستان ۳۰۰ میلیون دالر را بخاطر مدیریت و مهار آب اختصاص داده است و پلان پنج سالۀ مدیریت آب نیز ترتیب گردیده است. وی افزود: در هرمنطقۀ که آب ذخیره می شود، باید نواحی اطراف آن سرسبز گردند.

رئیس جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت که تاریخ افغانستان نشان می دهد، در هر زمانی که مشکلی بالای کشور آمده، با اتفاق و تدبیر حل گردیده است؛ ویروس کرونا یک فاجعۀ جهانی است، اما نیروهای بارزی داریم که با انسجام این نیروها، می توانیم فاجعۀ ویروس کرونا را مهار سازیم.

رئیس جمهور غنی خطاب به علمای کرام کشور گفت که در این وضعیت حساس، علمای کشور باید رهبری مردم را به عهده گیرند و مردم نیز با علمای کرام ایستاد شوند. وی افزود: حکم خداوند (ج) و طریقه نبی کریم (ص) این است، در هرجایی که وبا می آید، باید تدابیر جدی در آنجا روی دست گرفته شود و هیچ شخص شخص دیگر را به خطر مواجه نکند.

یادآوری می کنیم، که امسال به خاطر گسترش ویروس کرونا، جشن نوروز و دهقان در افغانستان مانند هر سال دیگر برگزار نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала